عدالت در سلامت از سیاست‌های بارز دولت است/تزریق دوز اول واکسن به بیش از ۹۰ درصد جمعیت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز بیست و هشتم بهمن ماه به استان اصفهان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم بهمن ماه_ در جریان سفر به استان اصفهان از برخی بیمارستان‌ها، طرح‌ها و بررسی وضعیت شیوع و کنترل بیماری کرونا در این استان بازدید کرد.

در تمام رشته‌های علوم پزشکی خودکفا هستیم

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز پنجشنبه _ بیست و هشتم بهمن ماه_ در آئین افتتاح بیمارستان شهدای لنجان، اظهار کرد: استان اصفهان، نگین درخشان کشور ماست و همه جای آن پر از حماسه‌هایی است که مردم این استان در دفاع مقدس و پس از آن آفریدند.

وی با اشاره به حماسه‌ها و ایثارگری‌های بزرگی که سرداران شهیدی مانند همت و خرازی در دوران دفاع مقدس آفریدند، ادامه داد: لشکر خط‌شکن امام حسین (ع) همیشه در جبهه‌ها نمونه بود و پس از دفاع مقدس نیز در مدافعان حرم، شهید حججی نمونه درخشانی از ایثار و فداکاری به شمار می‌رود و حتی می‌توان گفت که الگوی شهید حججی شاید بالاتر از شهدای دوران دفاع مقدس بود چون به فرموده رهبر معظم انقلاب در خارج از کشور و سوریه به شهادت رسید و مقام بسیار والایی دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز به پشتوانه هزاران شهیدی که پس از انقلاب جان خود را فدا کردند، هر کدام از ما تکلیفی داریم و باید به آن عمل کنیم که نخستین و مهم‌ترین تکلیف ما حفظ انقلاب است چون دشمن به هر شکل ممکن سعی می‌کند به انقلاب صدمه بزند و برای اینکه صدمه نخوریم مهم‌ترین عامل این است که خودمان و ایمان‌مان را تقویت کنیم.

وی تقویت ایمان را برای ادامه دادن راه شهدا ضروری دانست و گفت: اگر در اصفهان این همه قهرمان داریم، رسالت ما این است که انقلاب را حفظ کنیم.

عین‌اللهی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب را در پیشرفت‌های بخش بهداشت و درمان معرفی کرد و افزود: امروزه قوی‌ترین رشته‌های علوم پزشکی منطقه و دنیا را داریم و افراد سالمند به خاطر دارند زمانی که پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی، کارهای درمان مردم را انجام می‌داند در حالی که بسیاری از آنها پزشک نبودند و تنها مدرک لیسانس داشتند.

وی وابستگی صددرصدی شاه به قدرت‌های خارجی را مانع از پیشرفت علم پزشکی در کشور دانست و گفت: تمام خدمات و درمان‌هایی که در کشور ما انجام می‌شد، بسیار پیش پا افتاده بود چون قدرت‌های خارجی نمی‌خواستند، رشد کنیم و به همین دلیل بود که رشد ما در سایه استقلال و در سایه امام خمینی (ره) آغاز شد و امروز روح امام، شاهد این پیشرفت‌هاست.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اکنون کشور ما در تمام رشته‌های علوم پزشکی خودکفا است، ادامه داد: در گذشته برای کوچک‌ترین بیماری باید افراد به خارج از کشور سفر می‌کردند و هزینه‌های سنگینی برای درمان می‌پرداختند اما امروز هیچ خانواده‌ای نمی‌گوید می‌خواهم بیمارم را برای درمان به خارج ببرم، بنابراین با سرمایه شهدا باید از دانشگاه‌ها و علوم پیشرفته‌ای که در کشور داریم حمایت کنیم.

وی با قدردانی از خیران استان برای حمایت از پروژه‌های بهداشت و درمان، اظهار کرد: این حق مردم است که از خدمات بهداشت و درمانی بهتری برخوردار شوند پس انتظار می‌رود که خیران همچنان کمک‌های خودشان را ادامه دهند تا دولت بتواند خدمات بهتری را ارائه دهد.

عین‌اللهی، ایران را کشوری قدرتمند در منطقه و جهان دانست و افزود: شاید تا ۴۰ سال پیش، کسی ایران را نمی‌شناخت اما اکنون همه می‌دانند که ایران یک کشور قوی است و قهرمانانی مانند حاج قاسم سلیمانی، شهید حججی و بسیاری از دانشمندان برجسته دارد که در دنیا حرفی برای گفتن دارند بنابراین تک تک ما در قوی کردن ایران مؤثر هستیم و همه ما باید به دنبال یک ایران قوی باشیم تا بتوانیم به آرمان‌های امام یا رهبر معظم انقلاب، برسیم.

وی با اشاره به درماندگی بسیاری از کشورهای پیشرفته برای کنترل ویروس کرونا، گفت: روزانه دو تا سه هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند بخشی از این اتفاق به این دلیل است که مردم آنها، به اندازه مردم ما قوی نیستند.

وزیر بهداشت ایستادگی مردم ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس را بخشی از قدرت آنها دانست و افزود: اکنون نیز با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، مردم با قدرت ایستاده‌اند و به همین دلیل است که می‌توان گفت به لطف الهی فصل جدیدی در شکوفایی ملت ما ایجاد شده است و با وجود همه سختی‌هایی که کشیده‌ایم، تحریم‌ها توانست ما را قوی کند.

وی خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات را نتیجه تحریم‌های اقتصادی معرفی کرد و گفت: بسیاری از محصولاتی که در گذشته وارد کشور می‌شد، اکنون تولید داخلی دارد از جمله در بازار مصالح ساختمانی، همه محصولات داخلی است و برای همین در بیمارستانی که قرار است در شهرستان لنجان ساخته شود از مصالح داخلی استفاده می‌شود.

عین‌اللهی تحریم‌ها را در کنار سختی‌هایی که ایجاد کرد، عاملی برای خودکفایی و افزایش تولیدات داخلی خواند و افزود: البته هنوز کامل نیستیم اما باید در این مسیر گام برداریم تا به نتیجه برسیم پس امیدواریم با همکاری همه مردم، فصل جدیدی در شکوفایی ایجاد شود تا شاهد این رشد و پیشرفت باشیم.

عدالت در سلامت از سیاست‌های بارز دولت است

شاهین شیرانی ظهر امروز_ پنجشنبه بیست و هشتم بهمن ماه_ در حاشیه سفر وزیر بهداشت به استان اصفهان و در مراسم افتتاح عملیات طرح توسعه بیمارستان شهدای لنجان در این شهرستان، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان شهرستان لنجان به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، به ویژه در روزهای کرونا که همه ما ناظر بر شرایط به وجود آمده، هستیم.

وی افزود: این بیمارستان سال‌های سال در مدار خدمت به مردم قرار داشته است و اکنون شرایطی به وجود آمده که نیاز به توسعه این بیمارستان احساس می‌شود. این مسئله، به همت دولت محترم که یکی از سیاست‌های اصلی آن عدالت در سلامت است، انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: رئیس جمهور محترم همواره به این شعار پایبند بودند و وزیر محترم علوم نیز سال‌ها در اصفهان تشریف داشته‌اند و به خوبی با مختصات استان، نیروهای بسیجی و ارزشی آن آشنایی دارند.

وی اظهار کرد: به همین خاطر است که به سربازی نظام سلامت و دولت افتخار می‌کنیم و با همت جهادی به زودی این پروژه را به سرانجام خواهیم رساند.

شیرانی با تاکید بر لزوم تسریع در روند طرح توسعه این بیمارستان، افزود: حتی اگر یک روز نیز زودتر از موعد طرح توسعه این بیمارستان به سرانجام برسد، مایه مباهات ما است. از خداوند منان مسئلت داریم که مردم ما به هیچ عنوان بیمار نشوند و چنانچه خدای ناکرده بیمار شدند، همه تجهیزات لازم برای درمان و خدمت به آنها در دسترس باشد.

شیرانی با تاکید بر این ایام که متعلق به حضرت زینب کبری (س) است، گفت: حضرت زینب (س) پیام‌آور کربلا بودند و اگر ایشان نبودند، ممکن بود که پیام کربلا به ما منتقل نشود. بنابراین، به برکت خون شهدا و حضور جانبازان است که ما در این مکان گرد هم جمع شدیم، امیدواریم که بتوانیم هرچه بهتر راه آن بزرگواران را ادامه دهیم.

کلنگ بازسازی بیمارستان فرسوده لنجان با حضور وزیر بهداشت به زمین خورد

حسین رجایی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه بیست و هشتم بهمن ماه_ در آئین کلنگ‌زنی بیمارستان شهدای لنجان که با حضور وزیر بهداشت انجام شد، اظهار کرد: امروز در بیمارستانی گرد هم آمده‌ایم که نزدیک به ۵۰ سال از عمرش می‌گذشت و ۹۵ درصد از سازه‌های این بیمارستان آسیب دیده بود.

وی با اشاره به صدور دستور وزارت بهداشت برای تخریب این بیمارستان در سال ۱۳۸۴، ادامه داد: به دلایل مختلف، کاری که باید انجام می‌شد، صورت نگرفته بود تا اینکه با تلاش دولت و مجلس انقلابی، سرانجام مجوزهای ساخت این بیمارستان صادر و ماده ۲۳ آن ابلاغ شد تا این بیمارستان دارای ردیف بودجه توسعه شود.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری اظهار کرد: امیدواریم اختصاص ردیف بودجه ملی به این طرح باعث شتاب گرفتن مراحل ساخت بیمارستان شود، امروز کلنگ ساخت بیمارستان بزرگ شهدای لنجان به زمین می‌خورد و اطمینان دارم که در همین جمع، خیرانی حاضرند که خودشان هزینه و زحمات ساخت این مجموعه را تقبل کردند.

وی افزود: ردیف بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته پنج ساله است و با کمک و مشارکت خیران پیش‌بینی می‌کنیم زمان اجرای پروژه بسیار کمتر از این مدت باشد.

رجایی با تقدیر از اهتمام ویژه خیران به توسعه فضای درمانی در این شهرستان، ادامه داد: امیدواریم با همکاری خیران یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌های استان اصفهان و حتی کشور در این شهرستان آماده بهره‌برداری شود و از قدم خیری که وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه همچنین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شبکه بهداشت و رئیس بیمارستان برداشته‌اند، تقدیر و تشکر ویژه باید کرد.

وی خواستار پشتیبانی این مسئولان برای توسعه روزافزون سرانه فضای بهداشت، درمان و سلامت مردم شهرستان لنجان شد و افزود: این گام نخست بود و گام‌های بلندتری برای فولادشهر در نظر گرفته شده است از جمله اینکه به زودی در سال آینده خیران در بخش باغبهادران تقبل کرده‌اند که یک مجموعه درمانی وسیعی ساخته شود.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مجموعه درمانی شهدای لنجان برای مردم این شهرستان، گفت: بیمارستان شهدای لنجان تنها مجموعه درمانی دولتی این منطقه است که با وجود فرسودگی، به بیش از ۳۰۰ هزار نفر خدماتی درمانی ارائه می‌داد، تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی آن امروز به نتیجه رسید و شاهد کلنگ‌زنی این مجموعه جدید هستیم.

وزیر بهداشت وارد لنجان شد

دقایقی پیش وزیر بهداشت وارد شهرستان لنجان شد. با ورود وزیر بهداشت به شهرستان لنجان عملیات اجرای بزرگترین بیمارستان جنوب غرب استان اصفهان در این شهرستان انجام می‌شود همچنین آئین کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۸۵ تخت خوابی شهدای لنجان هم در این سفر انجام می‌شود.

مرکز سلامت شهید سلیمانی فولادشهر افتتاح شد

با ورود بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت به شهرستان فولادشهر اصفهان مرکز سلامت شهید سلیمانی این شهر افتتاح شد.

 گزارش ایمنا از سفر وزیر بهداشت به اصفهان

افتتاح مرکز آزمایش سل و سرطان غرب استان در نجف‌آباد

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از طرح‌های درمانی شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: امروز فاز اول غربالگری سرطان نجف‌آباد افتتاح شد که در این فاز ساختمانی دو طبقه در زمینی به مساحت حدود دو هزار و ۸۰۰ متر افتتاح شد.

وی طبقه اول این مرکز را مرجع آزمایش سل در غرب استان اصفهان معرفی کرد و افزود: طبقه دوم نیز مرکز غربالگری سرطان در غرب است که با کمک خیران و وزارت بهداشت و درمان آماده بهره‌برداری شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمین و نیمی از هزینه ساخت و ساز این مرکز جامع سرطان را خیران تأمین کردند و دیگر هزینه‌ها را وزارت بهداشت و درمان کمک کرد اما هنوز دستگاه‌های طبقه دوم در بخش غربالگری کامل نشده است و امیدواریم در سفر امروز وزیر بهداشت این تجهیزات نیز تأمین شود.

سلامت را حق مردم می‌دانیم

شاهین شیرانی صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم بهمن‌ماه_ در حاشیه سفر وزیر بهداشت به استان اصفهان و در مراسم افتتاح مرکز غربالگری سرطان شهرستان نجف‌آباد، اظهار کرد: از خیرانی که زمین، ساختمان یا حتی تفکر خیر خود را در حوزه سلامت تقدیم می‌کنند، تشکر می‌کنم؛ به این خاطر که ما سلامت را حق مردم می‌دانیم و معتقدیم وظیفه حاکمیت تأمین سلامت مردم است.

وی افزود: این بار به قدری سنگین است که هر گوشه از آن باید با کمک دیگران برداشته شود و شما خیران ثابت کردید که در شهر شهیدان نجف‌آباد، برای سلامت مردم ارزش قائل هستید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ادامه داد: نجف‌آباد خیران بسیاری دارد؛ یکی از خیران پیشکسوت جناب ملک‌زاده است که در حوزه سلامت مرکز دیالیز معلولان را راه‌اندازی و کمک‌هایی هم برای پیوند بیماران انجام داده و تلاش این خیران بر همگان آشکار است؛ در گذشته هم بخش جراحی قلب کودکان را در نجف‌آباد نداشتیم که به همت همین خیران راه‌اندازی شد.

وی افزود: این خیران حتی کمک‌هزینه عمل بیماران را هم تقبل می‌کنند تا بیمار به شهرهای شیراز و تهران نرود؛ ما با چنین تفکرات خوبی به پیش می‌رویم.

شیرانی با ابراز قدردانی از همه خیران و نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آقای ابوترابی از دسته افرادی هستند که چنین تفکری دارند و خیریه ایشان هم در شهرستان‌های تیران و کرون و نجف‌آباد، جزو خیریه‌های خوب سلامت است.

بیمارستان شهید منتظری نجف‌آباد نیازمند تجهیزات درمانی است

ابوالفضل ابوترابی صبح امروز _ پنجشنبه بیست و هشتم بهمن ماه_ در بازدید وزیر بهداشت از طرح‌های بیمارستانی استان اصفهان در مراسم افتتاح مرکز غربالگری سرطان شهرستان نجف‌آباد، اظهار کرد: این مجموعه دارای بخش‌های کولونوسکوپی، آندوسکوپی، ماموگرافی و سونوگرافی است و افتتاح و آغاز به کار این مرکز منتظر دستور وزیر بهداشت است.

وی افزود: بیمارستان شیخ بهایی که ۸۰ درصد آن ساخته شده، تجهیزات آن بالغ بر یک هزار و پانصد میلیارد تومان است و در سفر ریاست جمهوری با صحبت با استاندار مقرر شد این موضوع ماده ۵۶ شود و با بانک ملی هم صحبت شد تا این مبلغ را پرداخت کند و از ردیف بودجه همین بیمارستان وثیقه گذاشته و اقساط پرداخت شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کل استان اصفهان ۷۰ پروژه وجود دارد که یکی از آنها این بیمارستان است و از منابع داخلی بانک ملی استان تکمیل می‌شود.

ابوترابی افزود: مجموع طرح‌های مورد درخواست ما در این شهرستان ۵۰ میلیارد تومان هم نمی‌شود و تکمیل بیمارستان هزار و ۵۰۰ میلیاردی را در این شرایط سخت نداریم.

وی ادامه داد: طرح توسعه بیمارستان شهید منتظری سه سال است در فضایی مناسب انجام شده و هفت شهر غرب استان را پوشش می‌دهد و همه امکانات نصب شده اما برخی وسایل مانند دستگاه‌هایی چون دستگاه سونوگرافی، گرافی، الکترو شوک، مانیتور علائم حیاتی، پمپ سرم و… که جمعاً با برآورد ما ۲۰ میلیارد تومان است را نیاز دارد.

وزیر بهداشت در منزل شهید حججی: قدرت اصلی همراهی مردم است

بهرام عین‌اللهی صبح امروز _ پنجشنبه بیست و هشتم بهمن ماه_ برای افتتاح از چند طرح در بخش سلامت و درمان به استان اصفهان و شهرستان‌های نجف‌آباد و لنجان سفر کرده بود با حضور در منزل شهید حججی و دیدار با خانواده این شهید بزرگوار، اظهار کرد: دیروز در نشستی برای امدادگران این موضوع را مطرح کردم که بسیاری از کشورها گمان می‌کنند قدرت زیاد دارند مثلاً آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها یا فرانسوی‌ها، ولی کرونا نشان داد که قدرت به داشتن مال نیست، درست است که پول و تجهیزات دارند اما قدرت اصلی همراهی مردم با حکومت است.

وی با اشاره به بالا بودن آمار ابتلاء به کرونا و مرگ‌ومیر در این کشورها با وجود داشتن ثروت و تجهیزات، ادامه داد: با وجود همه این امکانات، میزان مرگ‌ومیر در این کشورها به اندازه وحشتناکی بالاست چون با وجود همه ثروتی که در اختیار دارند، مردم با آنها نیستند اما اینجا وقتی رهبر معظم انقلاب یک اشاره می‌کند و می‌گوید من واکسن می‌زنم، فردای آن روز جمعیت زیادی برای دریافت واکسن مراجعه می‌کنند.

وزیر بهداشت از تزریق دوز اول واکسن کرونا به بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف خبر داد و گفت: تا وقتی مردم را داشته باشیم، قدرت داریم و اگر مردم را نداشته باشیم هر چه پول داشته باشیم به هیچ جا نمی‌رسیم.

وی قدرت کشور را به وجود شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم یا شهید حججی دانست و ادامه داد: معتقدیم که امام زمان (عج) به دل‌های مردم نظر می‌کند و به همین دلیل است که همه دل‌ها متوجه یک شهید می‌شود و آن شهید به کشور و جامعه ما قدرت می‌دهد پس از خانواده شهید حججی تشکر می‌کنیم که باعث استحکام نظام شدند.

عین‌اللهی با تسلیت وفات حضرت زینب (س)، افزود: ما هر چه داریم از حضرت زینب (س) است که پرچم‌دار شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و قیام عاشورا بود و در چنین روزی خدمت پدر و مادر نمونه این شهید کشوری و ملی رسیدیم و افتخار می‌کنیم که شهید حججی باعث قدرت نظام شد.

وی قوی‌تر شدن مردم را باعث قدرت یافتن نظام دانست و گفت: شهدایی که با خون خود این مملکت را آبیاری کردند و قدرت خود را نشان دادند که می‌توانند در برابر دشمن قوی بایستند، انسان عواطفی دارد و ممکن است در برخی موارد ترس به او غلبه کند، اما کسی که ترس به او غلبه نمی‌کند به خاطر اعتقادات خود به نظام، خداوند و امام زمان (عج) به ترس فطری خود غلبه می‌کند، این یعنی قدرتی که خداوند به خاطر تربیت پدر و مادر انقلابی به شهید حججی عطا کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: همه دشمنان می‌دانند که ما در برابر همه دشمنان می‌ایستیم خوش به حالتان چنین شهید ملی به کشور هدیه کردید و خداوند این را از همه شما قبول و ما را هم به آن شهید والامقام ملحق کند.

حضور وزیر بهداشت در منزل شهید حججی در شهرستان نجف‌آباد

 گزارش ایمنا از سفر وزیر بهداشت در اصفهان

 گزارش ایمنا از سفر وزیر بهداشت در اصفهان

 گزارش ایمنا از سفر وزیر بهداشت در اصفهان

وزیر بهداشت وارد اصفهان شد

بهرام عین‌اللهی صبح امروز _ پنجشنبه بیست و هشتم بهمن ماه_ وارد اصفهان شد.

وی در سفر خود به استان اصفهان ابتدا از بیمارستان کودکان امام حسین (ع) در شهر اصفهان بازدید کرد و در حال حاضر در شهرستان خمینی‌شهر در حال بازدید از طرح توسعه بیمارستان ساعی است.

وزیر بهداشت همچنین در شهرستان نجف‌آباد پس از حضور در گلزار شهدای این شهر و زیارت مزار شهید حججی، آزمایشگاه مرکزی و مرکز غربالگری سرطان این شهرستان را افتتاح و از بیمارستان شیخ بهایی بازدید می‌کند.

پس از آن با حضور وزیر در شهرهای فولادشهر و زرین‌شهر مرکز خدمات جامع سلامت فولادشهر و آزمایشگاه مرکزی این شهر افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت همچنین از طرح توسعه بیمارستان لنجان بازدید می‌کند.

کد خبر 556080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.