استقبال ویژه از همایش بین‌المللی انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا

دبیر علمی همایش بین‌المللی انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا گفت: اعضای کمیته از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ابن‌سینا پژوهان هستند که شاگردان زیادی در این زمینه تربیت کرده‌اند. شرکت‌کنندگان این همایش عموماً علاقه‌مندان به فلسفه، دانشجویانی از رشته‌های فلسفه و دیگر رشته‌ها و پژوهشگران بودند.

لیلا کیان‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه همایش بین‌المللی انسان‌شناسی پیرامون حکمت ابن‌سینا برای نخستین‌بار در ایران برگزار شد، اظهار کرد: این همایش یک گردهمایی تخصصی در حوزه فلسفه اسلامی است که به همت مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین، تأثیرگذارترین و برجسته‌ترین چهره‌های فلسفه اسلامی شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا بوده که یک فیلسوف مؤسس است. وی مکتب فلسفی جدیدی را پایه‌گذاری کرد و در شکل‌گیری مکاتب فلسفی پس از خود بسیار مؤثر بود.

دبیر علمی همایش بین‌المللی انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا ادامه داد: همان طور که در گذشته بازخوانی آرای فکری ابن‌سینا انجام می‌شده در زمان حال نیز این کار ضرورت دارد. مکاتب فکری و آرای ابن‌سینا جزو کتب درسی دانشجویان در دنیا وحسوب می‌شود و لازم است که بازخوانی آثار این شخصیت تاریخی انجام شود تا در قدم‌های بعدی، نوعی نگاه معاصرانه به آثار وی ایجاد شود.

وی اشاره کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در برگزاری همایش، وجود ویروس کرونا بود؛ به همین جهت تمام جلسات با اعضای کمیته به صورت مجازی برگزار می‌شد. در هر دوره برای برگزاری جلسه حضوری وارد پیک جدید کرونا می‌شدیم، اما این شرایط مزایایی نیز داشت؛ به عنوان مثال توانستیم میزبان سخنران‌های بزرگی از کشورهای مختلف باشیم و این کار به راحتی انجام شد.

کیان خواه اضافه کرد: دوشنبه _هجدهم بهمن ماه_ بدون محدودیت سخنرانانی از کشورهای مختلف در این همایش شرکت کردند که اگر برنامه به صورت حضوری بود مشکلاتی در رفت و آمد این اشخاص به وجود می‌آمد و چهارشنبه _بیستم بهمن ماه_ نیز اختتامیه این جشنواره برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه استقبال خوبی از جشنواره به عمل آمد گفت: اعضای کمیته از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ابن‌سیناپژوهان هستند که شاگردان زیادی در این زمینه تربیت کرده‌اند؛ شرکت‌کنندگان این همایش عموماً علاقه‌مندان به فلسفه، دانشجویانی از رشته‌های فلسفه و دیگر رشته‌ها و پژوهشگران بودند.

کد خبر 554621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.