امیدی: استقلال مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: عدم وابستگی ایران به دنیا، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای حائز اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

‌علی امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: فقرزدایی و کمک به مظلومان و مستضعفان در داخل و خارج از کشور از آرمان‌ها و اهداف اصلی انقلاب بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب موفقیت‌های بی‌شماری در زمینه فقرزدایی به‌دست آورد، ادامه داد: تلاش‌های فراوانی در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها صورت گرفت اما با توجه به افزایش جمعیت و سپس تحریم‌های بین‌المللی و سو مدیریت، برخی از مناطق مورد غفلت و کم‌توجهی قرار گرفت.

این کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه استقلال، سرمنشأ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، گفت: عدم وابستگی کشور به دنیا یکی از نکات حائز اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، این در حالی است که رسانه‌های معاند عنوان می‌کنند ایران به روسیه و چین وابسته است؛ اما با توجه به شواهد، این موضوع دروغ محض است؛ ایران برای ایجاد موازنه سیاست خارجی و خنثی‌سازی فشار غربی‌ها نیازمند استراتژی بلندمدت با روسیه و چین است که این به معنای وابستگی نیست.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، احساس آزادی و سربلندی میان ملت به وجود آمد به‌گونه‌ای که اکنون دیگر کشورها نمی‌توانند به ایران دستور بدهند.

این کارشناس روابط بین‌الملل، آزادی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: آزادی آرمانی بود که قبل از انقلاب به دنبال تحقق آن بودند؛ همچنین آزادی عمل گفتمانی بود که همه بر آن اجماع نظر داشتند. آزادی یعنی تحقق بسیاری از شاخص‌های حقوق انسانی که بتوانند دیدگاه‌های سیاسی خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه اکنون نسبت به دوران قبل از انقلاب تحولات مثبتی رخ داده که قابل لمس است اما هنوز با آرمان‌ها فاصله داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم جامعه بیش از پیش به سمت و سوی آزادی‌خواهی اصیل گام بردارد و محدودیت‌ها کاهش یابد.

کد خبر 554008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.