تا دو هفته به فعالیت‌های تئاتری ادامه می‌دهیم/ تالار هنر با یک تلفن باز یا بسته نمی‌شود

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی و مدیر تالار هنر اصفهان گفت: با توجه به شرایط کرونایی به‌صورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا دو هفته به فعالیت‌ها ادامه می‌دهیم.

علی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و با اشاره به تعطیلی تالار هنر اصفهان در روز شانزدهم بهمن‌ماه اظهار کرد: ما برای یک بازبینی تعدادی از آثار نمایشی به منظور صدور مجوز، میزبان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان بودیم؛ ضمن اینکه همان شب قرار بود نمایش‌های «که» به کارگردانی شایان فیروزی و «کشتن گربه بابا فونتن» به کارگردانی شایان صفرلو در تالار هنر اجرا شود.

وی افزود: حدود ساعت ۱۱ روز شانزدهم بهمن‌ماه نمایندگانی از اداره بهداشت به تالار هنر آمده و به‌صورت شفاهی اعلام کردند که هرگونه فعالیت نمایشی در این مکان ممنوع است. من پاسخ دادم که این موضوع به‌صورت مکتوب به ما اعلام نشده است؛ چراکه ما یک نهاد دولتی هستیم و هر اقدامی در این خصوص باید به‌صورت کتبی انجام شود، اما نمایندگان بهداشت این موضوع را مطرح کردند که در صورت ادامه فعالیت‌ها، تالار هنر پلمپ می‌شود که من بازهم پاسخ دادم برای پلمب دستور قضائی لازم است و اگر حکم قضائی دارید در خدمت شما هستم و از پلمپ ممانعت کردم، اما دو مأمور بهداشت بر پلمب و عدم اجرای نمایش تأکید بسیاری داشتند.

مدیر تالار هنر شهرداری اصفهان ادامه داد: در همین حین پیگیری‌هایی انجام دادم تا اینکه نامه اداره بهداشت به دست ما رسید و به گروه‌های نمایشی هم اطلاع دادیم که فعالیت‌های نمایشی طبق دستور اداره بهداشت تعطیل است و به این ترتیب بازبینی و اجرای نمایش‌ها در شانزدهم بهمن‌ماه تعطیل شد.

دادفر با بیان این که نماینده بهداشت تعهد کتبی گرفت که اگر اجرای نمایش‌ها در تالار هنر ادامه داشته باشد دفتر تالار را پلمب خواهد کرد، گفت: پس از این که به‌صورت کتبی به ما اعلام شد که فعالیت نمایشی نداشته باشیم، ما نیز فعالیت‌های تئاتر را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرده‌ایم و برای اجازه شروع مجدد فعالیت‌ها نیز به نامه مکتوب اداره بهداشت نیاز داریم چراکه این مکان یک ارگان دولتی است و تالار هنر با یک تلفن بسته یا باز نمی‌شود.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی اصفهان با بیان این که همچنان اجازه فعالیت به‌صورت مکتوب به دفتر تخصصی هنرهای نمایشی و تالار هنر اعلام نشده است، گفت: هفدهم بهمن‌ماه از سوی شهرداری و استانداری نامه‌ای به تالار هنر ارسال شد که در آن اعلام شده است امکان فعالیت محدود تا دو هفته وجود دارد و از این‌رو فعالیت تالار هنر از شب گذشته _هفدهم بهمن‌ماه_ با رعایت کامل شیوه‌نامه بهداشتی از سر گرفته شده و اجراها ادامه دارد.

کد خبر 553888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.