عزم جدی برای سنددار کردن املاک مناطق حاشیه‌ای اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه برای سنددار کردن املاک مناطق حاشیه‌ای نیازمند عزم جدی و بین سازمانی هستیم، گفت: حل مشکل سند املاک و منازل گلدشت و سایر مناطق حاشیه‌ای غرب اهواز باعث ایجاد نظم و امنیت شهری و ارائه هرچه بهتر خدمات شهری می‌شود.

عادل شیشه‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نوع لوله‌کشی فاضلاب، آب شهری و حفاری در عمق کم و نزدیک به سطح، یکی از مشکلات اصلی منطقه گلدشت در شهر اهواز است که با پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت آبفا در حال اصلاح است تا در ادامه شهرداری نسبت به خدمت‌رسانی و آسفالت معابر اقدام کند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده برای محدوده‌های غرب اهواز مانند گلدشت، گلبهار، سادات و عین‌دو، قرار است تصفیه‌خانه‌ای مجزا برای این مناطق پس از تأمین زمین احداث شود، همچنین از آب خروجی آن می‌توان برای آبیاری فضای سبز منطقه استفاده کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: در گلدشت منازل مسکونی دارای چاه فاضلاب است، اما فاضلاب شهری و غیربهداشتی از طریق کانال‌های رو باز منتقل می‌شود که با پر شدن این برکه و با توجه به شیب منطقه هنگام بارندگی سرریز آب به سمت برخی از خیابان‌ها رفته و موجب آب‌گرفتگی می‌شود.

وی با تشریح وضعیت خیابان‌های گلدشت، تصریح کرد: در گذشته ماندگاری آب در برخی خیابان‌های گلدشت را تا دو هفته پس از بارندگی‌ها شاهد بودیم، اما در سال جاری با توجه به عملکرد شهرداری ماندگاری آب در معابر به کمتر از دو روز رسید، البته باید به نقطه‌ای برسیم که هیچ‌گونه تجمع آب سطحی نداشته باشیم.

شیشه‌گری ضمن تقدیر از اقدامات آبفا در گلدشت، گفت: یک خط جدید انتقال آب در حال احداث است که با افتتاح آن آب‌های سطحی در خیابان‌های گلدشت با سرعت بیشتری منتقل می‌شود، هر چند شهروندان منتظر اجرای شبکه فاضلاب در این محله هستند.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه، خدمت‌رسانی به منطقه گلدشت انجام نمی‌شود به هیچ عنوان درست نیست زیرا اداره برق و شرکت گاز تمام منطقه را تحت پوشش قرار داده و شهرداری نیز در حال ارائه خدمات شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه پلاک‌بندی و سنددار کردن منازل در گلدشت نیاز به عزم جدی و همگانی در اهواز دارد، گفت: باید ادارات ثبت اسناد، مسکن، فرمانداری و سایر ارگان‌های ذی‌ربط همراهی لازم را داشته باشند تا ضمن جلب رضایت شهروندان، از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکل سند املاک و منازل گلدشت و سایر مناطق حاشیه‌ای غرب اهواز یک مسئله زیربنایی و اساسی است، زیرا باعث ایجاد نظم و امنیت شهری و ارائه هرچه بهتر خدمات شهری می‌شود.

کد خبر 553881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.