سرمایه‌گذاری کلان آمریکا برای فراگیری و برابری دیجیتالی

مدیران بوستون -مرکز و بزرگ‌ترین شهر ایالت ماساچوست آمریکا-، از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲ میلیون دلار برای فراگیری و برابری خدمات دیجیتالی به شهروندان خبر داده و ادعا کرده‌اند دسترسی رایگان به شبکه‌های بی‌سیم را برای همگان امکان‌پذیر خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرمایه‌گذاری کلان برنامه‌ریزان بوستون برای فراگیری و برابری دسترسی به خدمات دیجیتالی در اختیار بیش از ۲۳ هزار شهروند ساکن در خانه‌های سازمانی، کاربران کتابخانه‌ها و خانواده‌های دارای فرزند در حال تحصیل قرار خواهد گرفت. در نتیجه اعمال این اقدام، کاربران به طور رایگان به خدمات پهنای باند بی‌سیم دسترسی پیدا خواهند کرد؛ ضمن اینکه وسیله‌هایی به ازای پرداخت وام درازمدت در اختیار آنان قرار خواهد گرفت که امکان ارتباط با دنیای مجازی را تسهیل می‌کند. جالب است بدانید که دانش‌آموزان و دانشجویان ساکن در خانه‌های عمومی نیز برای حضور در کلاس‌های درسی مجاز خود، لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک دریافت خواهند کرد.

قابلیت اتصال اضطراری

کتابخانه عمومی بوستون از مجموع ۱۲ میلیون دلار تخصیص‌یافته برای افزایش فراگیری و برابری دیجیتالی در شهر، مبلغ ۲. ۲ میلیون دلار دریافت خواهد کرد که قرار است این هزینه را برای افزایش قابلیت دسترسی به اینترنت برای حدود سه هزار والدینی مورد استفاده قرار دهد که دارای فرزند در حال تحصیل هستند. علاوه بر این، تمام دانش‌آموزان ساکن در این خانه‌ها در صورت نبود دسترسی به تجهیزاتی نظیر لپ‌تاپ یا تلفن همراه هوشمند برای حضور در کلاس‌های آموزشی خود، کروم‌بوک خواهند داشت.

سرمایه‌گذاری کلان آمریکا برای فراگیری و برابری دیجیتالی

بخش اصلی کمک هزینه، یعنی ۱۰ میلیون دلار در مدارس عمومی بوستون و جهت تهیه کروم بوک برای دانش‌آموزان و افزایش قابلیت دسترسی ۲۰ هزار نفر از آن‌ها به اینترنت پرسرعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پیش از این نیز، ۵۵ هزار کروم بوک در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان بوستون قرار گرفته بود و هشت هزار نقطه اتصال در نزدیکی منازل مسکونی برای افزایش دسترسی خانواده‌ها به اینترنت پرسرعت رایگان نصب شده بود. در واقع، اقدام جدید مدیران شهر جهت تکمیل این فرآیند و بهره‌مندی صددرصدی مردم از خدمات دیجیتالی است.

سرمایه‌گذاری کلان آمریکا برای فراگیری و برابری دیجیتالی

تمام این اقدامات در پی انتشار ویروس کرونا و ترویج دورکاری و آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌ها انجام می‌شود؛ چراکه دسترسی به اینترنت پرسرعت امری ضروری است و بدون آن، انجام بسیاری از امور روزمره با اختلال مواجه می‌شود. از سوی دیگر، بوستون یکی از شهرهای فعال آمریکایی در زمینه تحصیل به حساب می‌آید که پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ نیز در زمینه آموزش الکترونیک بسیار موفق عمل کرده بود؛ بنابراین حفظ دستاوردهای اینترنتی و افزایش قابلیت دسترسی سایر ساکنان به آن از اهمیت ویژه‌ای برای مدیران شهر به حساب می‌آید. مهم‌تر اینکه همواره حمایت‌های مالی مدیران شهر شامل حال مدارس و کتابخانه‌هایی شده است که خدمات اینترنتی و دیجیتالی خود را در اختیار دانش‌آموزان و کاربران قرار داده‌اند. اگرچه ممکن است این حمایت، رایگان‌سازی ارائه خدمات را به همراه نداشته است، با این حال هزینه‌های بهره‌مندی از آن را به طور قابل توجهی کاهش داده و همیشه مردم شهر را از اینترنت مقرون به صرفه بهره‌مند کرده است.

سرمایه‌گذاری کلان آمریکا برای فراگیری و برابری دیجیتالی

البته تخصیص بودجه برای افزایش رفاه دیجیتالی مردم تنها محدود به مردم بوستون نیست بلکه سراسر ایالت ماساچوست را دربرگرفته است. درواقع تاکنون ۵. ۶۲ میلیون دلار برای بهره‌مندسازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها از خدمات اینترنتی و دیجیتالی در سراسر ایالت هزینه شده است و به نظر می‌رسد که مدیران هر روزه بر تلاش خود جهت فراگیری بیشتر این خدمات می‌افزایند.

مدیران ایالت ماساچوست می‌خواهند از نظر تأمین نیازهای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل طی دوران کرونا مطمئن شوند که در این راستا، فراهم آوردن لپ‌تاپ و مودم‌های اینترنت می‌تواند بسیار اثربخش باشد. جالب اینکه، دانش‌آموزان غیر سفیدپوست، افراد کم‌درآمد و ساکنان مناطق محروم و روستاها برای دریافت خدمات جدید در اولویت قرار دارند چرا که نسبت به سایر اعضا جامعه از امکانات کمتری برای ادامه تحصیل به ویژه به صورت مجازی بهره‌مند هستند.

سرمایه‌گذاری کلان آمریکا برای فراگیری و برابری دیجیتالی

اگرچه خدمات اینترنت پر سرعت به صورت رایگان در اختیار تمام مردم قرار خواهد گرفت با این حال، لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک به ازای پرداخت وام‌های درازمدت، به طور مستقیم برای آن‌ها ارسال می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با پرداخت کمترین اقساط ممکن، آن‌ها را برای فرزندان در حال تحصیل خود تهیه کنند. مبلغ هر قسط به صورت توافقی بین خانواده‌ها و دولت تنظیم می‌شود و بسته به توان مالی داوطلبان، متفاوت خواهد بود.

کد خبر 553721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.