تقویت اقتصاد مقاومتی در گرو تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی است

رئیس هیئت مدیره گروه بسپار شیمی سپیدان گفت: در شرایط کنونی، تقویت و ارتقای اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، نیازمند تکمیل زنجیره ارزش و عدم خام‌فروشی در صنایع پتروشیمی به‌عنوان یک صنعت مادر و ارزش‌آفرین است.

به گزارش ایمنا، محمد کریمیان در آئین بهره‌برداری از کارخانه سپید پرتو (زیرمجموعه گروه بسپار شیمی سپیدان) با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار کرد: صنایع کامپاند و مستربچ در زمره صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها قرار می‌گیرند که با به‌کارگیری دانش و فرمولاسیون، محصولات پلیمری را تبدیل به آمیزه‌های مهندسی کرده و به این ترتیب از خام‌فروشی مواد پلیمری جلوگیری به عمل آورده و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی نیز قابل دستیابی است.

وی افزود: کارخانه سپید پرتو که با تلاش متخصصان در مدت کوتاهی به بهره‌برداری رسید، تولید کامپاند و مستربچ با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار تن در سال و اشتغال‌زایی مستقیم حدود ۲۰۰ نفر را در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل کارخانه سپید پرتو تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های پیش‌آمده در صنعت لوازم‌خانگی و سایر صنایع و خروج برندهای معروف خارجی از بازار ایران، شرکت‌های تولیدکننده داخلی سهم بیشتری از بازار به دست آوردند و درنتیجه قطعات پلیمری تولیدشده با مستربچ و کامپاند نیز در داخل تولید و رشد روزافزونی دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه، زمینه متعادل شدن بهای تمام شده نهایی، افزایش کیفیت و عدم‌وابستگی به واردات را فراهم خواهد کرد.

کریمیان افزود: از مزایای بهره‌برداری از این کارخانه تولیدی، می‌توان به توسعه دانش فنی و کسب سهم بازار در تولید محصولات باکیفیت دانش‌بنیان، ورود به بازارهای صادراتی منطقه، تبدیل شدن به قطب تأمین‌کننده مواد اولیه حوزه صنعت لوازم‌خانگی، خودرو، صنایع تکمیلی و ایجاد فرصت‌های شغلی اشاره کرد.

وی گفت: دستیابی به ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار تن در سال توسط مجموعه کارخانجات گروه بسپار شیمی سپیدان، این گروه را در زمره اصلی‌ترین تولیدکنندگان این محصولات قرار داده و گام بعدی افزایش این میزان تولید تا سال ۱۴۰۳ به میزان سالانه ۱۵۰ هزار تن محصول است.

مدیرعامل کارخانه سپید پرتو اظهار کرد: گروه بسپار شیمی سپیدان در سه سال اخیر با سرمایه‌گذاری قابل توجه در صنایع پلیمر و شیمیایی در ابعاد مختلف تولید دانش‌بنیان، تحقیق و توسعه، مراکز نوآوری و شتاب‌دهی تخصصی در آینده‌ای بسیار نزدیک به قطب تولید و ارائه راهکارهای فنی دانش‌بنیان این صنعت در ایران و منطقه، تبدیل خواهد شد.

کد خبر 553555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.