وست‌مینستر از معلولان ذهنی حمایت می‌کند

ارائه روش‌های مختلف برای گزارش مشکلات به مقامات شهری در تانزویل، خانه‌های دوستدار مبتلایان به زوال عقلی در وست‌مینستر، سیستم دوربین مداربسته برای برنامه‌ریزی شهری بهتر در ادینبورگ و تعیین مالیات پارکینگ محل کار در لستر، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهری تانزویل اخیراً نحوه گزارش مشکلات را به شهروندان اعلام کرده‌اند؛ تنها کافی است افراد یک دکمه را فشار دهند تا بتوانند با شورای شهر ارتباط برقرار کنند. شهردار تانزویل اظهار کرد: «راه‌های مختلفی برای برقراری ارتباط مردم با مقامات شهری وجود دارد، به دلیل شیوع بیماری کووید -۱۹ افراد می‌توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی به روش‌های مختلفی با شورای شهر در ارتباط باشند.»

شهروندان تانزویل می‌توانند اپلیکیشن Snap Send Solve را دانلود کنند، با تیم کارشناسان تماس بگیرند، فرم گزارش مشکل را به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت شورا تکمیل کرده و مشکل را برای مقامات شهری ایمیل کنند یا آن را در رسانه‌های اجتماعی مربوط به شورا گزارش دهند. افراد می‌توانند برای گزارش مشکل به مرکز خدمات مشتریان در شهر یا در کتابخانه تورینگوا مراجعه کنند.

شهردار تانزویل مردم را تشویق می‌کند که به منظور بهبود کیفیت زندگی، هرگونه مشکل و مسئله مربوط به مقامات شهری را گزارش کنند. وی اعلام کرد: «در صورتی که شهروندان متوجه چاله‌ها، نشتی لوله‌ها و زباله در کوچه‌ها و خیابان‌ها شدند باید به ما اعلام کنند تا درصدد برطرف کردن آن بربیاییم. افراد می‌توانند از طریق وب‌سایت شورای شهر، ایمیل زدن و تماس گرفتن با کارشناسان در ارتباط باشند و مشکلات مربوط را گزارش کنند.»

وست‌مینستر؛ ایجاد کردن خانه‌های دوستدار مبتلایان به زوال عقلی

مقامات شهری وست‌مینستر، یک هزار و ۸۰۰ خانه در شهر را به مبتلایان به زوال عقلی اختصاص داده‌اند تا بتوانند زندگی مستقلی داشته باشند و بدون کمک دیگران، کارهای خود را انجام دهند. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که سه هزار نفر در شهر وست‌مینستر درگیر بیماری زوال عقلی هستند. مقامات شهری متعهد شده‌اند که وست‌مینستر را به شهر دوستدار مبتلایان به زوال عقلی تبدیل کنند.

شهر وست‌مینستر، علاوه بر خانه‌های دوستدار مبتلایان به زوال عقلی، یک آسایشگاه با ۸۴ تخت برای این گروه از افراد در نظر گرفته است. خانه‌های دوستدار مبتلایان به زوال عقلی دارای علائم خوب و واضح است، شیر آب سرد و گرم در این خانه‌ها با رنگ مناسب مشخص شده‎ است، از کفپوش ضد لغزش در آشپزخانه، حمام و دستشویی استفاده شده و نور محیط منزل زیاد و مناسب است.

یکی از اعضای شورای شهر وست‌مینستر اظهار کرد: «یکی از اهداف ایجاد این خانه‌ها حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه و کمک به آن‌ها برای داشتن زندگی مستقل است. افرادی که درگیر مراحل اولیه بیماری زوال عقل هستند می‌توانند به صورت مستقل زندگی کنند، اما ممکن است گاهی اوقات به کمک نیاز داشته باشند. ایجاد خانه‌های دوستدار مبتلایان به زوال عقل، به آن‌ها کمک می‌کند زندگی بهتر و مستقل‌تری را تجربه کنند.»

ادینبورگ؛ ایجاد سیستم دوربین مداربسته برای برنامه‌ریزی شهری بهتر

مقامات شهری ادینبورگ اعلام کرده‌اند که قرار است ۲.۶ میلیون پوند برای ایجاد یک سیستم دوربین مداربسته سرمایه‌گذاری شود. این اقدام باعث افزایش امنیت در سراسر شهر خواهد شد. سیستم دوربین مداربسته با کیفیت بالا در شهر ادینبورگ قادر است تهدیدات جدید و موجود را پیش‌‎بینی کند و در شرایط اضطراری اطلاعات موجود را تشخیص دهد، پردازش کند و در اختیار افراد قرار دهد. به نظر می‌رسد که جمع‌آوری اطلاعات در زمان واقعی به بهبود ایمنی در خیابان‌ها، مدیریت مؤثرتر و ارائه خدمات بهتر، کمک می‌کند و باعث افزایش رفاه شهروندان می‌شود.

سیستم جدید دوربین مداربسته به گونه‌ای طراحی شده است که امکان برنامه‌ریزی شهری بهتر را فراهم می‌کند، همچنین قادر است دید کاملی از نحوه تعامل مردم با محیط شهری ارائه دهد. مقامات شهری ادینبورگ اعلام کرده‌اند که این شهر در آینده به یک شهر هوشمند پیشرو در جهان تبدیل خواهد شد؛ بنابراین به منظور بهبود کیفیت زندگی شهروندان به فناوری‌های دیجیتال مجهز شده است. علاوه بر این اقدامات خاص به منظور پایان دادن به فقر در این شهر و کاهش آلودگی در حال انجام است.

لستر؛ تعیین مالیات پارکینگ در محل کار برای کارفرمایان

مالیات پارکینگ در محل کار برای کارفرمایان می‌تواند باعث بهبود کیفیت هوا شود و به تأمین هزینه مالی پروژه‌های حمل و نقل عمومی کمک کند. شرکت‌هایی که بیش از ۱۰ جای پارک دارند، باید در سال برای هر مکان ۵۵۰ پوند پرداخت کنند؛ کارفرمایان باید تصمیم بگیرند که این هزینه را خود پرداخت کنند یا کارکنان آن را تقبل کنند. مقامات شهری لستر در حال رایزنی درمورد این طرح هستند، اما انتظار می‌رود تا بهار سال آینده به طور کامل اجرا شود.

تخمین زده شده است که بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ کسب و کار در شهر لستر مشمول پرداخت مالیات پارکینگ در محل کار خواهند بود که تقریباً ۱۰ درصد از کل شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد. البته این طرح ممکن است با انتقاداتی از جانب گروه‌های تجاری همراه باشد، اما مقامات شهری تاکید دارند که مزایای این طرح بیشتر از معایب آن است.

چندین شهر بریتانیا مانند ریدینگ، ادینبورگ، گلاسکو، کمبریج، بریستول و محله‌های هانسلو و کمدن لندن در حال معرفی طرح پرداخت مالیات پارکینگ در محل کار هستند. ناتینگهام به عنوان تنها شهر بریتانیا، این مالیات را وضع کرده است. این طرح در ناتینگهام از سال ۲۰۱۲ در حال اجرا بوده و در حال حاضر سالانه ۹ میلیون پوند ذخیره مالی برای شهر داشته است.

کد خبر 552841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.