۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مشخصات گوشی LG K61+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی ال‌جی K61 می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی‌های سری K شرکت ال‌جی که شامل K61، K51 و K41S می‌شود، سال گذشته در اختیار کاربران قرار گرفت. از این میان، گوشی ال‌جی K61 مدل رده بالاتری است و توانمندترین میان‌رده اقتصادی ال‌جی به حساب می‌آید. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های این گوشی می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی ال‌جی K61

گوشی ال‌جی K61 دارای بدنه کاملاً پلاستیکی براق است، ابعاد آن ۸.۴ * ۷۷.۵ * ۱۶۴.۵ میلی متر و وزن آن ۱۹۱ گرم است. این گوشی در برابر سقوط‌های ناگهانی، دمای بالا، دمای پایین، رطوبت، شوک حرارتی و ارتعاشات بسیار مقاوم است. انحنای پنل پشتی در کناره‌ها باعث می‌شود این گوشی به خوبی در دست جای بگیرد. حسگر اثر انگشت گوشی ال‌جی K61 کمی پایین‌تر از دوربین تعبیه شده و عملکرد آن از نظر دقت و سرعت بسیار ایده‌آل است. در لبه سمت راست فریم پلاستیکی گوشی ال‌جی K61 درگاه تفکیک شده سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه microSD به همراه کلید پاور به چشم می‌خورد. لبه سمت چپ فریم از کلیدهای کنترل صدا به همراه کلید اختصاصی گوگل اسیستنت میزبانی می‌کند. در لبه بالایی گوشی نیز روزنه میکروفون قرار گرفته شده است؛ دریچه اسپیکر، پورت USB 2.0 Type-C، روزنه دیگر میکروفون و جک هدفون ۳.۵ میلی متری نیز در لبه پایینی گوشی ال‌جی K61 قرار گرفته است.

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی ال‌جی K61

گوشی ال‌جی K61 دارای صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی IPS LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل بر اینچ است. نمایشگر این گوشی به ترتیب به حداکثر روشنایی ۳۶۸.۸ و ۴۰۰ نیت در حالت تنظیمات دستی و خودکار می‌رسد و رنگ‌های فضای رنگی sRGB را به صورت کامل پوشش می‌دهد. تک بلندگویی که روی لبه پایینی گوشی ال‌جی K61 قرار دارد، صدایی مونو و کاملاً معمولی مانند دیگر گوشی‌های اقتصادی تولید می‌کند؛ زمانی که بلندی صدا را در سطح متوسط قرار می‌دهید، شفافیت صدا رضایت‌بخش است ولی اگر بلندی صدا را روی حداکثر قرار دهید، کیفیت صدا کاهش پیدا می‌کند.

دوربین گوشی ال‌جی K61

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی ال‌جی K61 تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی عریض ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی، دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق پنج مگاپیکسلی می‌شود. یک فلش LED نیز این دوربین چهارگانه را همراهی می‌کند. دوربین اصلی گوشی ال‌جی K61 از لنز ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند، اما به سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر مجهز نشده است. دوربین فوق عریض گوشی ذکر شده از لنزی با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند که میدان دید ۱۱۸ درجه‌ای را فراهم می‌کند. دوربین سلفی تعبیه شده روی صفحه نمایش گوشی ذکر شده نیز دارای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است.

مشخصات گوشی LG K61+ قیمت

سخت‌افزار گوشی ال‌جی K61

گوشی ال‌جی K61 به تراشه Helio 935 مجهز شده است که با فرآیند ساخت ۱۲ نانومتری TSMC تولید می‌شود. این تراشه ترکیب چهار هسته ۲.۳ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۸۰ گیگاهرتزی Cortex-A53 را به عنوان پردازنده مرکزی و ماژول ۶۸۰ مگاهرتزی IMG PowerVR GE8320 را به عنوان GPU به کار می‌گیرد. گوشی ال‌جی K61 با چهار گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نه چندان سریع eMMC 5.1 عرضه می‌شود، البته کاربران می‌توانند حافظه آن را از طریق درگاه مستقل microSD افزایش دهند.

نرم‌افزار گوشی ال‌جی K61

گوشی ال‌جی K61 به صورت پیش‌فرض با اندروید ۹ و رابط کاربری اختصاصی LG UX به فروش می‌رسد. البته سیستم عامل اندروید ۱۰ نیز برای این گوشی منتشر شده است. رابط کاربری ال‌جی امکان استفاده از کلیدهای ناوبری قدیمی اندروید یا ژست‌های حرکتی اندروید ۱۰ را برای جابه‌جایی در محیط نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

باتری گوشی ال‌جی K61

انرژی مورد نیاز گوشی ال‌جی K61 با استفاده از یک باتری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر تأمین می‌شود. گوشی ذکر شده به صورت پیش فرض به همراه شارژر ۱۰ واتی به فروش می‌رسد. شرکت سازنده اعلام کرده است که این باتری برای تماشای فیلم، انجام بازی یا عکاسی یک روز کامل شارژدهی دارد. در صورتی که استفاده روزانه کاربران از گوشی پنج ساعت باشد، تا دو روز نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

مزایای گوشی ال‌جی K61

  • دریافت گواهی خاص برای مقاومت بدنه
  • نمایشگر +FHD با روشنایی و کنتراست مناسب
  • عملکرد رضایت‌بخش دوربین اصلی در روز

معایب گوشی ال‌جی K61

  • تراشه ضعیف
  • بیش از ۲۰ گیگابایت از حافظه در اختیار سیستم عامل
  • عملکرد ضعیف دوربین‌ها در شب
  • عرضه دستگاه با اندروید ۹

قیمت گوشی ال‌جی K61

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، گوشی ال‌جی K61 به دلیل تنوع ذخیره‌سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین پنج میلیون و ۶۸۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 552316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.