مناسب‌سازی فضاها؛ گامی موثر در بازآفرینی محله

شهردار سمنان گفت: مناسب‌سازی فضاها و تبدیل فضاهای متروکه به بوستان و مراکز قابل بهره‌برداری توسط شهروندان، قدم مهمی در راستای بازآفرینی محله است. در تلاش هستیم تا با توزیع عادلانه خدمات و امکانات در تمام مناطق شهر به ویژه مناطق کم‌برخوردار، گامی موثر در راستای رفع مسائل شهروندان برداریم.

سیدعلی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص بازآفرینی محله‌های کم‌برخوردار، اظهار کرد: بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر، ارتباط مستقیمی با ارتقای کیفیت زندگی شهری دارد و احداث فضاهای سبز و پارک‌های محله‌ای نیز علاوه بر تأثیر بر سلامت روان شهروندان، موجب آرامش روحی آن‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ارائه نگاه جامع‌گرایانه به ارتقای کیفیت زندگی باید همراه با کاهش مجموعه آسیب‌ها در حوزه کالبدی، فرهنگی و اجتماعی باشد، افزود: دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید با ارائه برنامه‌های جذاب و مفرح، نشاط اجتماعی شهروندان را ارتقا دهد.

شهردار سمنان بهره‌برداری از بوستان محله‌ای خوشنیان را یکی از اقدامات شهرداری در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دانست و تصریح کرد: مناسب‌سازی فضاها و تبدیل فضاهای متروکه به بوستان و مراکز قابل بهره‌برداری توسط شهروندان، قدم مهمی در راستای بازآفرینی محله است.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم با توزیع عادلانه خدمات و امکانات در تمام مناطق شهر به ویژه مناطق کم‌برخوردار گامی مؤثر در راستای رفع مسائل شهروندان برداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بوستان خوشنیان با مساحت حدود هفت هزار متر مربع در خیابان شیخ علاءالدوله شهر سمنان قرار دارد.

کد خبر 552245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.