مشخصات لپ‌تاپ سرفیس پرو ۷ مایکروسافت+ قیمت

قیمت لپ‌تاپ، یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای لپ‌تاپ را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرفیس پرو هفت نسل جدید محصولات دو در یک مایکروسافت است که به پردازنده‌های حرفه‌ای اما کم‌مصرف اینتل مجهز شده است تا به صورت حرفه‌ای امکان انجام پردازش‌های مختلف را برای کاربران فراهم کند. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های این محصول می‌پردازیم:

طراحی و بدنه لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت

لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت، دارای بدنه‌ای خوش‌ساخت از جنس آلیاژ منیزیم است. شرکت سازنده اعلام کرده است که از این دستگاه می‌توان به عنوان تبلت و لپ‌تاپ یا ابزاری برای خلق اثر با قلم استفاده کرد، اما ابعاد ۸.۵ * ۲۰۱ * ۲۹۲ میلی متری و وزن هفت ۸۰ گرمی استفاده از سرفیس پرو هفت به عنوان تبلت را به تجربه‌ای ناآشنا و غیرطبیعی تبدیل می‌کند. بنابراین بهتر است آن را یک لپ‌تاپ در نظر بگیریم. سرفیس پرو هفت از استاندارد تاندربولت سه پشتیبانی نمی‌کند؛ اما به لطف سازگاری با استانداردهای DisplayPort و Power Delivery می‌توان از آن برای اتصال مانیتور 4K و شارژ دستگاه استفاده کرد. محصول ذکر شده علاوه بر پورت USB-C، از یک پورت USB 3.0 Type-A، درگاه کارت حافظه MicroSDXC و جک هدفون بهره می‌برد. جک هدفون در قسمت بالایی لبه سمت چپ سرفیس پرو هفت قرار دارد.

صفحه نمایش و اسپیکر لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت

لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت دارای صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی با رزولوشن ۱۸۲۴ * ۲ هفت ۳۶ پیکسل و تراکم ۲۶ هفت پیکسل در اینچ است. پنل IPS LCD سرفیس پرو هفت از استانداردهای HDR پشتیبانی نمی‌کند و فضای رنگی کاری آن sRGB است. لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت در بخش اسپیکر تفاوتی با سرفیس پرو شش و سرفیس پرو ۲۰۱ هفت ندارد. این محصول از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد که در طرفین نمایشگر تعبیه شده‌اند. اسپیکرهای ۱.۶ واتی سرفیس پرو هفت برای پردازش صدا از Dolby Audio Premium بهره می‌برد، بلندی صدای آن‌ها برای اتاقی کوچک کافی به نظر می‌رسد.

مشخصات لپ‌تاپ سرفیس پرو ۷ مایکروسافت+ قیمت

صفحه کلید و ترک‌پد لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت

برای دستگاهی که شرکت سازنده آن را لپ‌تاپ می‌داند وجود صفحه کلید و ترک‌پد ضروری است، اما مایکروسافت صفحه کلید سرفیس پرو هفت را به صورت جداگانه به فروش می‌رساند. به نظر می‌رسد که فروش جداگانه کیبورد با هدف ارزان نگه داشتن قیمت پایه خود محصول است. صفحه کلید مجزا به صورت مغناطیسی و از طریق درگاه اختصاصی به سرفیس پرو هفت متصل می‌شود، عمق کلیدهای این کیبورد بسیار عالی به نظر می‌رسد، به طوری که تجربه تایپ لذت‌بخشی را برای کاربران به همراه دارد. کمی پایین‌تر از کلیدها، ترک‌پد کیبورد مشاهده می‌شود، پوشش شیشه‌ای آن تجربه رضایت‌بخشی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

سخت‌افزار لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت

لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت از نخستین پردازنده‌های ۱۰ نانومتری اینتل به نام آیس‌لیک با واحد پردازش گرافیکی قدرتمند Iris Plus و وای فای ۶ و معماری جدید CPU قدرت می‌گیرد. شرکت مایکروسافت، ضعیف‌ترین نسخه سرفیس پرو هفت را با رم چهار گیگابایتی و پردازنده Core i3 به فروش می‌رساند. نسخه‌های دیگر سرفیس پرو هفت از پردازنده‌های Core i5 و Core i7 بهره می‌برند. سرفیس پرو هفت مایکروسافت با رم‌های ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابایتی LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی SSD عرضه می‌شود.

نرم‌افزار لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت همه نسخه‌های سرفیس پرو را با سیستم عامل ویندوز ۱۰ هوم در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اکنون می‌توان نسخه ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ را روی آن نصب کرد. این به‌روزرسانی تغییرات بسیار جزئی را دربردارد و بیشتر با هدف بهبود عملکرد کلی سیستم عامل و رفع باگ‌ها منتشر شده است.

دوربین لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت

در نمای پشتی سرفیس پرو هفت، یک حسگر هشت مگاپیکسلی نقش دوربین اصلی را برعهده دارد و در نمای جلو نیز ماژول پنج مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی عمل می‌کند. هر دو دوربین سرفیس پرو هفت قابلیت فیلم‌برداری FullHD را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرفیس پرو هفت همانند نسل‌های پیش از خود از قابلیت امنیتی Windows Hello برای احراز هویت بیومتریک پشتیبانی می‌کند و با سرعت زیادی چهره کاربر را شناسایی می‌کند.

باتری لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت

انرژی مورد نیاز لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت با استفاده از یک باتری ۴۳.۲ وات ساعت تأمین می‌شود. شرکت سازنده اعلام کرده است که این محصول می‌تواند تا ۱۰.۵ ساعت استفاده عادی کاربر را همراهی کند. پشتیبانی از شارژ سریع از طریق درگاه اختصاصی و البته قدیمی سرفیس کانکت، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت به حساب می‌آید. این محصول ظرف یک ساعت ۸۰ درصد شارژ می‌شود و برای شارژ کامل به یک ساعت و ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد. امکان شارژ لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت از طریق پورت USB Type-C نیز وجود دارد.

مزایای لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت

  • پورت USB-C
  • تجربه تایپ لذت‌بخش
  • عملکرد سریع و پایدار
  • قابلیت Instant On برای آغاز به کار سریع

معایب لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت

  • فقدان پورت کارآمد تاندربولت سه
  • فروش جداگانه کیبورد با وجود نیاز به آن
  • زبان طراحی قدیمی
  • حاشیه‌های قطور نمایشگر

قیمت لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت

با توجه به بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت لپ‌تاپ سرفیس پرو هفت مایکروسافت با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD به میزان ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 552078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.