رفع تصرف از ۱۷۰۰ هکتار از اراضی ملی در شاهین شهر

فرمانده انتظامی استان اصفهان از رفع تصرف ۱۷۰۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال و دستگیری دو نفر زمین خوار در عملیات مأموران مبارزه با جرایم اقتصادی شهرستان "شاهین شهر و میمه" خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری اظهار کرد: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان "شاهین شهر و میمه" در بررسی‌های میدانی خود به ساخت و ساز، شیارکشی و شخم زنی در یک قطعه زمین بزرگ در یکی از مناطق شهرستان مشکوک و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد این زمین که مساحت آن هزار و ۷۰۰ هکتار و ارزش آن نیز برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است جزو اراضی ملی بوده و به نام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ثبت شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: پس از اطمینان از زمین خواری صورت گرفته طی هماهنگی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و اداره جهاد کشاورزی و اخذ دستور از مقام قضائی افراد متصرف احضار و به آنان ۴۸ ساعت مهلت داده شد تا نسبت به تخلیه اراضی و بازگرداندن آن به بیت‌المال اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تمکین افراد متخلف در مهلت مقرر مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در اجرای دستور مقام قضائی نسبت به رفع تصرف و قلع و قمع ساخت و سازهای صورت گرفته در زمین‌های مذکور و تحویل آن به نماینده اداره شاکی اقدام کردند.

سردار میرحیدری همچنین از دستگیری دو نفر از زمین خواران که مانع اجرای حکم توسط مأموران شده بودند و تحویل آنها به مرجع قضائی خبر داد و گفت: برخورد با زمین خواران و متعرضان به اراضی بیت‌المال در دستور کار جدی پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز می‌خواهیم که با مأموران انتظامی در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورده و در صورت اطلاع از هرگونه تصرف در اراضی ملی موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 550117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.