استارتاپ‌ها و لزوم حمایت مدیریت شهری از ایده‌های نو

یک کارشناس شهرسازی گفت: استارتاپ‌ها ایده‎‌ها و راهکارهای جدیدی را در حوزه‌های مختلف از جمله شهر مطرح می‌کنند اما تا زمانی که بسترسازی مناسب از سوی سازمان‎‌ها و نهادهای مسئول ایجاد نشود، این ایده‌ها عملا مفید نخواهد بود.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کسب منابع درآمدی پایدار یکی از چالش‌های اساسی در حوزه مدیریت شهری است که راهکارهای متفاوتی از اصلاح ساختارهای قانونی و مدیریتی تا رفع نواقص نظام برنامه‌ریزی در سطوح کلان و محلی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: یکی از راهکارها برای حل مشکلات شهر و درآمدزایی هرچه بیشتر مدیریت شهری، بهره‌گیری از استارتاپ‌ها و روش کار آنها است.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: استارتاپ‌ها با طرح ایده‌های جدید سعی دارند با حداقل امکانات و تجهیزات بیشترین بهره‌وری را داشته باشند لذا می‌توانند کمک بزرگی برای شهرداری‌ها و مدیران سازمان‌های شهری باشند اما نیاز است موانع بر سر راه برداشته شود و نگاه سنتی نسبت به فعالیت استارتاپ‌ها وجود نداشته باشد.

مؤمنی اضافه کرد: فعالیت استارتاپ‌ها معمولاً محدود است اما ایده‌ای که آنها مطرح می‌کنند در صورت توجه، حمایت و گسترش می‌تواند به طور جداگانه در حل مسائل شهری کمک کننده باشد.

وی با اشاره به دلایل ناموفق بودن فعالیت استارتاپ‌ها تصریح کرد: این مسئله در ابعاد مختلفی قابل بررسی است؛ اول اینکه یک استارتاپ تنها ارائه کننده ایده است اما معمولاً بسترسازی در سطح گسترده را مدیران شهری باید انجام دهند و به دلیل اینکه در برابر فعالیت‌های استارتاپی در کشور ما مقاومت می‌شود، فعالیت آنها چندان مؤثر و مفید نبوده است با اینکه ایده‌های خوبی ارائه می‌شود.

این کارشناس شهرسازی گفت: استارتاپ‌ها ایده‌ها و راهکارهای جدیدی را در حوزه‌های مختلف از جمله شهر مطرح می‌کنند اما تا زمانی که بسترسازی مناسب از سوی سازمان‌ها و نهادهای مسئول ایجاد نشود، این ایده‌ها عملاً مفید نخواهد بود و رشد و توسعه استارتاپ‌ها نیز با گذر زمان به تدریج رو به افول می‌گذارد.

کد خبر 548514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.