طبیعت بی‌جان را در گالری اکنون ببینید

نمایشگاهی از نقاشی‌های منوچهر سلطانی، شادی منانی، سحر نخعی، مرضیه کرمانی، محبوبه چمی و مریم دهقانیان با نام "طبیعت بی‌جان" در گالری "اکنون" برگزار شده است.

منوچهر سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع نقاشی‌های این نمایشگاه متفاوت است اما آنچه مشهود است استفاده از طبیعت بی‌جان در نقاشی‌هاست که با تنوع در رنگ‌شناسی و مطالعه بر روی رنگ خلق شده‌اند.

وی با بیان اینکه کرونا موجب شد تا برگزاری این نمایشگاه دو سال با تأخیر انجام شود، ادامه داد: من و بعضی از همکارانم که در این نمایشگاه حضور داریم پیش‌تر در نمایشگاهی با نام "هنری دال" شرکت داشتیم و نمایشگاهی را نیز در سال ۱۳۹۶ در خانه هنرمندان اصفهان برگزار کردیم و قرار بود این موضوع روندی رو به جلو داشته باشد، اما فاصله و تغییراتی در اعضا ایجاد شد. در ادامه تلاش کردیم که دوستانمان را بار دیگر در کنار هم جمع کنیم تا برای نمایشگاه‌های بعدی به شکل بهتر و متفاوت‌تری آمادگی داشته باشیم.

این هنرمند با اشاره به انتخاب عنوان طبیعت بی‌جان برای این نمایشگاه گفت: همکارانم برای مطالعه رنگ در کارگاه آتلیه بهشت آموزش دیدند و بیش از سایر موضوعات به موضوع طبیعت بی‌جان پرداخته‌اند و اگرچه ممکن است آثار دیگری نیز خلق کرده باشند اما طبیعت بی‌جان، مرزی است که با آن پیش می‌روند. هرچند که به گفته برخی افراد، جانداران نیز طبیعت بی‌جان‌اند اما چیدمانی که در این نمایشگاه وجود دارد درباره اشیا است و درباره همین موضوع به معرفی یک شخصیت می‌پردازند.

سلطانی اظهار کرد: در نمایشگاه نقاشی "طبیعت بی‌جان " تعداد ۲۶ اثر نمایش داده شده است که با تکنیک رنگ و روغن و ابزار کاردک خلق شده‌اند و یکی از دوستان نیز آثار خود را با استفاده از خطوط محیطی خلق کرده است.

وی گفت: من موضوع این نمایشگاه را از اردیبهشت‌ماه سال گذشته با دوستانم را مطرح کردم، بعضی از آن‌ها از قبل کار می‌کردند و آثاری برای ارائه داشتند و تعدادی نیز آثار جدید خلق کردند که آماده‌سازی آثار برای این نمایشگاه حدود یک سال زمان بُرد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی "طبیعت بی‌جان" می‌توانند تا چهارشنبه _۲۲ دی‌ماه_ ساعت ۱۷ تا ۲۰ به گالری اکنون، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه افشین (۱۴)، بن‌بست حریر، پلاک ۹ مراجعه کنند.

کد خبر 548278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.