درج نماد ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای دو پروژه شهری

مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از درج نماد ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای دو پروژه بزرگ شهری در فهرست معاملات ثانویه بورس خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید محمد عنبری، اظهار کرد: با وجود منابع محدود اوراق مشارکت در کشور و حجم بالای متقاضیان که موجب ایجاد روند پیچیده و طولانی در فرایند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت می‌شود، شهرداری مشهد موفق به اخذ مجوز انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت شد.

وی افزود: ضمن توجه مدیریت شهری به ارتقای خدمات و بهسازی شهر و با تلاش‌های شبانه روزی همکاران ما در این معاونت سر انجام موفق به انتشار و فروش اوراق مذکور شدیم که از این رقم هفت هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت تکمیل خط سه قطار شهری و سه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت توسعه و تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری منتشر شد.

مدیر تأمین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه این اوراق چهار ساله و مواعد پرداخت سود آن هر سه ماه یک بار است، گفت: همزمان با پیگیری‌ها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت، با بانک‌ها هم برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق وارد مذاکره شدیم که در نهایت عاملیت و ضمانت انتشار اوراق مرتبط به بانک صادرات و پذیره‌نویسی و بازار گردانی به شرکت تأمین سرمایه سپهر واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوراق مذکور با اخذ مجوز بورس و تعهد پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود توسط دولت با نمادهای مشهد ۰۳۱۲و مشهد ۳۱۲ در فهرست معاملات ثانویه بورس درج شده است.

کد خبر 547756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.