منابع تعیین شده در بودجه باید واقعی باشد

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ باعث افزایش قیمت جدی اقلام دارویی، خوراک دام و نهاده‌های کشاورزی خواهد شد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تعیین بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: مهمترین اولویت کمیسیون تلفیق مجلس، تعیین بودجه بر اساس منابع واقعی است در این راستا لازم است بودجه به طور احتمالاً خوش‌بینانه تنظیم نشود، در این صورت می‌توان امیدوار بود که تراز عملیاتی بودجه به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شود.

وی افزود: دومین اولویت کمیسیون تلفیق بررسی موضوع فرار مالیاتی است، بر همین اساس لازم است مشاغلی که با درآمدهای عظیم در گمنامی مشغول به کار هستند و مالیات پرداخت نمی‌کنند، مورد توجه کمیسیون تلفیق قرار گیرند و سازمان مالیاتی نیز در این زمینه موظف به اخذ مالیات از آنها شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدالت بودجه‌ای نیز از جمله مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه کمیسیون تلفیق قرار گیرد، زیرا در حال حاضر مردم از نابرابری و تبعیض گلایه‌مند هستند، در این راستا لازم است در پرداخت حقوق عدالت برقرار شود.‌

آصفری خاطرنشان کرد: نظارت بر بودجه بانک‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات از جمله موضوعاتی که باید مورد توجه کمیسیون تلفیق قرار گیرد. همچنین لازم است اعضای کمیسیون تلفیق اعتبار لازم را جهت پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره مورد توجه قرار دهند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ باعث افزایش قیمت جدی اقلام دارویی، خوراک دام و نهاده‌های کشاورزی باعث افزایش قیمت جدی خواهد شد. متأسفانه طی این سال‌ها علی‌رغم افزایش قیمت‌ها همچنان میزان یارانه‌ها تغییر نکرده است، دولت نباید با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کیسه‌ایی برای خودش بدوزد بلکه باید سعی کند با این تصمیم سفره‌ مردم را رنگین‌تر کند.

کد خبر 547300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.