فرسودگی بیش از ۷۱ درصد ناوگان حمل ونقل همگانی کشور

مدیرعامل اتحادیه سازمان‎های حمل و نقل همگانی از فرسودگی بیش از ۷۱ درصد خودروهای ناوگان حمل و نقل همگانی کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبداله متولی اظهار کرد: درباره فرسودگی ناوگان حمل و نقل همگانی در سطح کشور گفت: ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بیش از ۲۳۳ هزار خودرو شامل تاکسی، ون، اتوبوس، مینی‌بوس، وانت، کامیون و کامیونت در اختیار دارد که متأسفانه به سبب عدم توجه به مقوله نوسازی طی یک دهه گذشته بیش از ۷۱ درصد این خودروها فرسوده هستند و بی‌تردید این فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور یک معضل جدی قلمداد می‌شود.

وی افزود: باید موضوع فرسودگی این ناوگان مورد توجه ویژه قرار گیرد. علیرغم اینکه در کلانشهرها نیز معضل فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی و همگانی مشهود است؛ اما این چالش در شهرهای کم برخوردار زیر صد هزار نفر که از درآمد کمتری برخوردار هستند فشار مضاعفی را بر رانندگان به سبب استهلاک و هزینه‌های سنگین تعمیرات وارد کرده است.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی خاطرنشان کرد: در کلانشهرها از منابع مالی رسوبی شهرداری‌ها در بانک‌ها جهت ارائه تسهیلات به رانندگان جهت نوسازی بهره گرفته می‌شود. بی تردید باید جهت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل همگانی در شهرهای کم برخوردار به ویژه در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده تدبیری اندیشیده شود و در صورت امکان از منابع مالی رسوبی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بانک‌ها نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بهره گرفته شود.

متولی تصریح کرد: در حال حاضر رفع مشکلات معیشتی رانندگان، تلاش در راستای تأمین مسائل رفاهی جامعه حمل و نقل همگانی همچون ارائه تسهیلات کم بهره، تأمین قطعات، اخذ تخفیف در تهیه لوازم یدکی، روغن، لاستیک و کاهش هزینه‌های تعمیرات مهمترین دغدغه‌های مدیران اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی است. در حقیقت در راستای سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر کاهش آلام اقشار شریف و زحمت کش جامعه؛ ارتقا معیشت و رفاه رانندگان طی یک برنامه منسجم و پژوهش محور اقدامات مؤثری صورت گرفته که امیدواریم با حمایت دولت مردمی در میان مدت؛ موفق به رفع ریشه‌ای بسیاری از مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل همگانی شویم.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه اغلب قوانین و مصوبات با تمرکز و اولویت بر مسائل کلانشهرها تهیه و اجرا می‌شود، گفت: این رویکرد متأسفانه باعث مهاجرت گسترده به کلانشهرها می‌شود در حالی که با توجه و توسعه شهرهای کم برخوردار زیر صد هزار نفر کشور می‌توان ضمن کاستن از مشکلات کلانشهرها، از تبعات مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ کم کرد و رونق و پویایی را به شهرهای کمتر توسعه یافته هدیه داد که در همین رابطه توسعه و حمایت از حمل و نقل همگانی می‌تواند بستر ساز سایر انواع توسعه در این شهرها باشد.

کد خبر 546771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.