کشف سویه جدیدی از ویروس کرونا در فرانسه

دانشمندان و متخصصان فرانسوی از شناسایی یک سویه جدید ویروس کرونا خبر داده‌اند و نام آن را به صورت موقت "IHU" گذاشته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سویه جدید کشف شده در فرانسه که IHU یا B.1.640.2 نام دارد؛ از ویروس اومیکرون جهش یافته است و تا کنون ۱۲ نفر در اطراف شهر مارسی را مبتلا کرده است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ریشه این سویه فرانسوی کرونا به کشور آفریقایی کامرون مربوط است.

به گفته متخصصان IHU یا B.1.640.2 دارای ۴۶ جهش است که بیشتر از جهش‌های ویروس اومیکرون است؛ بنابراین ممکن است این سویه نیز آنتی‌بادی تولید شده در بدن به دلیل دریافت واکسن کرونا یا ابتلاء به عفونت پیشین را خنثی کند. سویه IHU می‌تواند تهدیدی برای کشورهای دیگر نیز باشد، البته این سویه تاکنون غیر از فرانسه در هیچ کشور دیگری مشاهده نشده است، مطالعات سازمان جهانی بهداشت (WHO) در این زمینه ادامه دارد.

نتایج مطالعه‌ای که در مجله medRxiv منتشر شده است نشان می‌دهد که سویه IHU حامل جهش E484K است که می‌تواند آن را در برابر واکسن‌ها مقاوم کند. محققان معتقدند که این ویروس دارای جهش دیگری به نام N501Y است که باعث افزایش قدرت انتقال‌پذیری آن شده است.

اولین مورد ابتلاء به سویه IHU در مردی در جنوب فرانسه تشخیص داده شد که از کشور آفریقایی کامرون بازگشته بود، بنابراین اعتقاد بر این است که سویه جدید از این کشور به فرانسه منتقل شده است. اولین فرد مبتلا به سویه IHU کاملاً واکسینه شده بود و در ماه نوامبر گذشته از کامرون بازگشته بود، این شخص علائم تنفسی خفیفی را تجربه کرد.

کد خبر 546694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.