بودجه ۱۴۰۱ اصفهان با تعامل شهروندان بسته می‌شود/ مردم باید تغییر را احساس کنند

شهردار اصفهان گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ بسیاری از پروژه‌های مهم در دل محله‌ها بر اساس تعامل با مردم و نیازهای آنها تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده صبح امروز _ سه‌شنبه ۱۴ دیماه_ در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تعامل با شهروندان روش تأکیدی مدیریت شهری اصفهان در دوره ششم است تا علاوه بر کشف مشکلات به راه حل مسائل دست یابیم.

وی افزود: شاخص اصلی در خدمت به مردم احساس رضایتمندی آنها است و تا وقتی مردم تغییر را احساس نکنند نمی‌توانیم بگوییم خدمتی که شایسته آنها بوده، انجام شده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه سعی شده با نگاه محله محوری مسائل و مشکلات را با کمک شهروندان فهرست کنیم، ادامه داد: از مردم در بخش اقدام آنجا که بتوانند خودشان مشکلات را رفع کنند، کمک گرفته‌ایم و مدیریت شهر در این مسیر تسهیل‌گر و پشتیبان بوده است.

قاسم زاده با اشاره به اینکه احساس می‌کنیم با این روش راحت‌تر مسائل شناخته و رفع می‌شود، تصریح کرد: در بسیاری از موارد شهرداری از سر صدق و حسن نیت کاری انجام داده است اما مردم آن را نپذیرفتند و یا نپسندیده‌اند و ارتباط با آن برقرار نکردند به طور مثال پروژه‌های عظیم شهری که به تشخیص کارشناسان در توسعه شهر مفید بوده، اما در قضاوت مردم نمره خوبی نگرفته است.

وی تاکید کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ بسیاری از پروژه‌های مهم در دل محله‌ها بر اساس تعامل با مردم و نیازهای آنها تعریف شده است.

نگاه در خدمت به دیگران فرادینی باشد

به گزارش ایمنا، کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان نیز میزبان آیت الله مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری بود. وی در این جلسه با بیان اینکه نگاه ما در خدمت به مردم باید فرادینی باشد، اظهار کرد: خدمت به مردم موجب نزدیکی به خداوند می‌شود، در این رابطه در خدمت به دیگران آن‌چنان که خودتان دوست دارید با شما رفتار شود، باید عمل کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سرعت و سبقت گرفتن در انجام کارها از جمله مواردی است که رضایت پروردگار را به همراه دارد، ادامه داد: آیا مسئولان در خدمت به کشاورزانی که چندی پیش چادر در بستر زاینده رود برپا کرده بودند تا حقشان را بگیرند از هم سبقت می‌گیرند؟ که باید گفت نمی‌شود به هر بهانه خدمت رسانی را به تأخیر انداخت.

آیت الله مهدوی با اشاره به ویژگی‌های خدمت به مردم تصریح کرد: نگذارید کسی بفهمد برای او کاری کرده‌اید و در خدمت به دیگران کتمان ویژگی مهمی است؛ انتظار تشکر و جبران نیز از کسی نداشته باشید.

وی با بیان اینکه مقدم دانستن نیاز غیر بر نیاز خود و نیت خدایی اصل مهم خدمت رسانی به مردم است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد، تاکید کرد: اگر یک ساعت بیشتر از ساعات موظف کار می‌کنیم و به ازای آن حقوق نمی‌گیریم، می‌توان به پای خداوند گذاشت و این نوع خدمت است که آخرت ما را آباد می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه همه ما محتاج تقویت ایمان‌هایمان هستیم، ادامه داد: ایمان‌هایی که ما داریم متوسط است، اما قابلیت ازدیاد ایمان در وجودمان را داریم؛ اینکه قله ایمان را به تصویر می‌کشیم برای این است که به وضعیت فعلی خود راضی نیستیم.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه شهرداری در تبلیغات شهری خود از الگوهایی که در قله ایمان قرار دارد، بهره‌مند شود ادامه داد: با نشان دادن و معرفی شخصیت‌های بزرگ دینی می‌توانیم خودمان را اصلاح کنیم؛ اگر ایمان ما متوسط است نمی‌توانیم ایمان مردم جامعه را به حد عالی برسانیم، راه تقویت ایمان، تفکر - تهذیب و توسل است.
 

کد خبر 546461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.