اقامت افغان‌های مهاجر در هتل‌های لندن

شورای شهر لندن اعلام کرده است که تقریبا چهار هزار مهاجر افغان تعطیلات سال نو را در اقامتگاه‌های موقت این شهر سپری می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای مختلف بریتانیا از زمان ورود مهاجران افغان به این کشور به صورت گسترده از آن‌ها حمایت کرده‌اند، به طوری که برای مهاجران لباس جدید فراهم کرده‌اند، مدارس خاصی برای تحصیل کودکان افغان در نظر گرفته و آموزش‌های بهداشتی در زمینه پیشگیری از بیماری کووید -۱۹ نیز به آن‌ها ارائه کرده‌اند. علاوه بر این، سازمان‌های مختلف با آغاز سال نو اقامتگاهی برای مهاجران افغان در شهر لندن در نظر گرفتند تا بتوانند تعطیلات سال نو را جشن بگیرند و احساس خوبی را تجربه کنند.

مقامات شهری لندن موافقت کردند که از خانواده‌های مهاجر افغان ساکن این شهر، برای مدت طولانی حمایت خواهند کرد و اسکان آن‌ها را فراهم کنند. علاوه بر این، شورای شهر لندن از دولت درخواست کرده است با مقامات محلی همکاری کند تا اطمینان حاصل شود خانواده‌های مهاجر افغان حمایت و مراقبت لازم را دریافت می‌کنند، که فراهم کردن مسکن بخش مهمی از آن است.

اقامت افغان‌های مهاجر در هتل‌های لندن

شورای شهر لندن از تصمیم دولت برای افزایش مدت زمان اسکان افغان‌ها در اقامتگاه‌های تعیین شده از یک سال به سه سال استقبال کرده است و به منظور رسیدگی به چالش‌های کلیدی در زمینه حمایت از پناهجویان و مهاجران افغان با دولت همکاری می‌کند و در تلاش است که فرآیند اسکان مجدد آن‌ها در سال جدید را تسریع ببخشد.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، از ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۱۲ هزار مهاجر افغان در محل زندگی خود در بریتانیا باقی مانده‌اند که حداقل چهار هزار نفر از آن‌ها در شهر لندن ساکن شدند؛ در این بین، شورای شهر لندن نیز اعلام کرده است که هتل‌ها دچار هرج و مرج شده است و اقامت طولانی مدت تعداد زیادی از کودکان مهاجر افغان در این محیط‌ها نگران کننده است چراکه با گذشت زمان، بیرون آوردن آن‌ها از مدرسه‌های قبل و انتقال‌شان به مسکن‌های مقرون‌به صرفه‌تر و متعاقباً تغییر مدرسه چالش بسیار بزرگی خواهد بود.

با وجود اینکه دولت برای مهاجران جدید یارانه مسکن در نظر گرفته است، اما هیچکدام از افغان‌هایی که پس از ۳۱ آگوست وارد بریتانیا شده‌اند واجد شرایط دریافت این یارانه‌ها نیستند. تعدادی زیادی از پناهندگان افغان که در هتل‌ها اقامت دارند هنوز نمی‌توانند مشغول به کار شوند، زیرا آدرس دائمی ندارند و نمی‌توانند به کارفرمای خود تضمین دهند که به مکان دیگری در کشور منتقل نمی‌شوند.

کد خبر 546219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.