کاهش زمان اجرای پروژه‌های فاوا در دستور کار است

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: به دنبال جلب رضایت شهروندان و شهرداری در نظر داریم هزینه تمام شده پروژه‌ها را کاهش داده تا ارزش اجرای پروژه در زمان مورد نیاز حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحمیدرضا ابطحی در جلسه شورای سازمان فاوا شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به نیازها و فعالیت‌های شهرداری و سازمان، در سال جاری چهار اولویت راهبردی از جمله کاهش زمان اجرای پروژه‌ها، بهبود تصویر سازمان فاوا، ایجاد درآمد از دارایی‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارائه خدمات بر اساس تقاضای حوزه‌های بهره‌بردار یا تحول آفرینی حوزه فناوری اطلاعات پیش بینی شده است.

وی در خصوص کاهش زمان اجرای پروژه‌ها افزود: در این زمینه تلاش شد تا ضمن افزایش رضایت شهروندان و شهرداری، هزینه تمام شده پروژه‌ها کاهش یافته و ارزش اجرای پروژه در زمان مورد نیاز حفظ شود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان تصریح کرد: ارتباط بیشتر با شهرداری، تقویت حوزه کنترل پروژه سازمان، استفاده از روش اجرای پروژه چابک و تقویت توان تولید داخلی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

ابطحی با بیان اینکه حدود هزار میلیارد از دارایی‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در اختیار سازمان فاوا است، اضافه کرد: قرارداد همکاری شرکت همراه اول، افزایش درآمدهای شهرداری در سامانه پرداخت عوارض خودرو، شناسایی سرمایه گذار در جهت تجاری سازی ظرفیت مازاد کانال‌های فیبر نوری سازمان، اقدام به فروش دو سامانه از شش سامانه تولیدی سازمان فاوا با مشارکت بخش خصوصی برای بازاریابی، فروش، استقرار، آموزش و پشتیبانی و نیز بهسازی ساختمان مرکز آموزش سازمان به منظور بهبود اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت بخش خصوصی از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در خصوص نحوه تنظیم بودجه سازمان نیز توضیح داد: بودجه سازمان هر ساله بر اساس پروژه‌های درخواستی شهرداری و خدمت مورد تقاضای حوزه‌های بهره‌بردار پیشنهاد و پس از تصویب به اجرا در می‌آید؛ در این زمینه هرچقدر شهرداری منابع مورد نیاز پروژه‌های تصویب شده را به سازمان تزریق کند، امکان جذب آن وجود دارد.

ابطحی ادامه داد: وقتی بودجه سازمان تصویب می‌شود انتظار می‌رود به طور متوسط ماهیانه مبلغی (حدود یک دوازدهم) به سازمان پرداخت شود و سازمان هم موظف به اجرای کار و پروژه در این زمینه است، اما وقتی شهرداری منابع کمتری در اختیار سازمان قرار دهد، به همان نسبت عملکرد سازمان کاهش یافته و با مشکل مواجه می‌شود.

وی از افزایش سرمایه سازمان با مجوز شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: در سال جاری درخواست افزایش سرمایه داشتیم که به مبلغ هفت میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید که قسمتی از آن دریافت و مابقی در دستور کار قرار گرفته و اگر در زمان مقرر پرداخت شود، با پرداخت کلیه بدهی‌های انباشته سال‌های قبل سازمان، امکان برنامه‌ریزی بهتر برای اجرای سریع‌تر پروژه‌ها نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 545397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.