۴ نقطه رودسر هنگام بارندگی دچار بحران آب‌گرفتگی می‌شود

شهردار رودسر گفت: هنگام بارندگی، چهار نقطه از این شهر دچار بحران سیلاب و آب‌گرفتگی می‌شود.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آب‌گرفتگی معابر همواره یکی از معضلات شهر رودسر است که در هنگام بارندگی باعث ایجاد مشکلات و نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی تصریح کرد: سه رودخانه شهری کیارود، شیرارود و البرز رودسر چندین سال است که لایروبی نشده است و هنگام بارندگی، رودخانه‌ها طغیان کرده و معابر دچار سیلاب و آب‌گرفتگی شدید می‌شود.

شهردار رودسر با بیان اینکه مقصر وضعیت کنونی رودخانه‌های رودسر مدیریت شهری نیست و لایروبی رودخانه‌ها متولیان زیادی دارد که در سال‌های گذشته اقدامات لازم توسط آنان انجام نشده است، گفت: برای انجام لایروبی رودخانه‌ها آب منطقه‌ای موافقت خود را اعلام کرده و مدیریت شهری در تلاش است تا مجوز لازم از محیط زیست را نیز دریافت کند.

وی با بیان اینکه در بارندگی اخیر، طغیان و سیلاب رودخانه‌ها باعث آب‌گرفتگی تعدادی از معابر، منازل مسکونی و واحدهای تجاری و ناراحتی و رنجش خاطر شهروندان شد، گفت: با لایروبی مناسب رودخانه‌ها، تا حدود زیادی مشکلات آب‌گرفتگی معابر رفع می‌شود و در سال‌های آتی نیز رودخانه‌ها نیازمند حجم سنگینی از لایروبی نخواهد بود.

صفایی با بیان اینکه در هنگام بارندگی چهار نقطه از شهر رودسر دچار بحران سیلاب و آب‌گرفتگی می‌شود، تصریح کرد: خیابان‌های شهدا و رانکوه، انتهای شهرک شهید انصاری (بلوار نیایش) و خیابان ۷۲ تن (کوچه شهید معتمد فروغی) در هنگام بارندگی دچار آب‌گرفتگی شدید می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات دیواره سازی مقابل رودخانه کیارود به متراژ ۱۵۰ متر مکعب در خیابان شهدا هفته آینده آغاز می‌شود، افزود: احداث گابیون و دیواره حفاظتی مقابل رودخانه کیارود در خیابان رانکوه تا یک ماه آینده با انجام تشریفات قانونی، برگزاری آگهی مناقصه و انتخاب پیمانکار با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی آغاز می‌شود.

شهردار رودسر با تاکید بر اینکه شهرداری برای رفع مشکلات آب‌گرفتگی این شهر، علاوه بر صرف هزینه از منابع داخلی، به شدت نیازمند اعتبارات مدیریت بحران استان و ماده ۱۶ اعتبارات کشور است، افزود: مدیریت شهری همواره در تلاش است تا با جذب به موقع اعتبارات مورد نیاز، مشکلات حاد آب‌گرفتگی نقاط بحرانی این شهر را رفع کند.

به گزارش ایمنا، شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 544945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.