آلوده‌ترین شهر جهان؛ محبوب ترین مقصد گردشگری اروپای مرکزی

بر اساس گزارش‌های اخیر، محبوب‌ترین مقصد گردشگری در اروپای مرکزی، لقب آلوده‌ترین شهر جهان را دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کراکوف لهستان (KRAKOW)، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپای مرکزی است، زیرا قبل از همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ این شهر سالانه بیش از سه میلیون بازدیدکننده بین‌المللی را به سوی خود جذب می‌کرد. اما اکنون کراکوف با یک مشکل جدی دست و پنجه نرم می‌کند که احتمالاً وضعیت گردشگری آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کراکوف آلوده‌ترین و محبوب‌ترین شهر جهان

کراکوف اخیراً آلوده‌ترین شهر جهان اعلام شده است. به ویژه در ۱۴ دسامبر غلظت گرد و غبار در این شهر از ۴۰۰ درصد فراتر رفت. اکنون یک دهه است که بحث پیرامون تأثیر کیفیت پایین هوا بر وضعیت شهر کراکوف به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب همچنان ادامه دارد. در سال ۲۰۱۳، بیلبوردهایی وجود داشت که روی آن نوشته شده بود: "زندگی در کراکوف بدون دود". قرار بود این بیلبوردها افراد را به امضای طوماری برای ممنوعیت سوزاندن زغال سنگ تشویق کند. در آن زمان شهردار کراکوف می‌ترسید که چنین فعالیت‌هایی باعث ترساندن گردشگران خارجی و آسیب رساندن به محبوبیت شهر شود.

آلودگی هوا باعث بیماری گردشگران شد

در سال ۲۰۱۸، مطبوعات خارجی در مورد دود و مه غلیظ در لهستان نوشتند و کراکوف را محبوب‌ترین مقصد سفر در بین گردشگران و همچنین آلوده‌ترین شهر این کشور توصیف کردند. علاوه بر این، چند سال پیش رسانه‌ها و گردشگران کشورهای اسکاندیناوی ادعا کردند افرادی که از این منطقه به کراکوف سفر کرده بودند، به برخی از بیماری‌های مربوط به کیفیت پایین هوا مبتلا شدند.

مشکل اصلی آلودگی هوا در کراکوف

اما مشکل اصلی آلودگی هوا در خود کراکوف نیست، بلکه در "obwarzanek krakowski" است؛ به این معنا که صاحبان خانه‌های تک خانواده در اطراف کراکوف، که در تلاش برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند، محل زندگی خود را با زغال سنگ گرم می‌کنند.

عواقب جدی آلودگی هوا در کراکوف

در خصوص رفع این مشکل، مسئولان استان Voivodeship (لهستان کوچک) ۶۰ میلیون PLN برای جایگزینی اجاق گازها در سراسر منطقه و ممنوعیت دیگ‌های زغال سنگ اختصاص داده است. این مقررات در سال ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود، در حالی که شهر در حال حاضر در حال خفگی قرار دارد.

گرزگورز بی درون، رئیس سازمان گردشگری لهستان کوچک، در این زمینه بدبین است و پیش‌بینی می‌کند که مشکل کیفیت هوا عواقبی جدی برای گردشگری کراکوف به همراه خواهد داشت.

آلوده‌ترین شهر جهان؛ محبوب ترین مقصد گردشگری اروپای مرکزی

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 543543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.