کسب رتبه برتر پروژه‌ پژوهشی «تهیه سیاهه آلاینده‌های گازی کلانشهر اصفهان»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان از کسب رتبه برتر پروژه‌ پژوهشی تعیین سهم منابع آلاینده در آلودگی گازی جو پایین و تهیه سیاهه آلاینده‌های گازی کلانشهر اصفهان در محور محیط زیست و انرژی خبر داد.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی شهرهای بزرگ محسوب می‌شود، زیرا بر سلامت محیط زیست و همه افراد جامعه تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان یکی از شهرهای مهم کشور از جنبه تاریخی و صنعتی به‌شمار می‌رود، افزود: در سال‌های اخیر با توسعه همه جانبه صنایع مختلف، افزایش جمعیت و خودروهای مورد استفاده در مناطق شهری و تغییرات اقلیمی از جمله کاهش نزولات آسمانی و پایداری هوا، میزان ذرات معلق در فصول مختلف سال و آلودگی هوا در این شهر افزایش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اضافه کرد: به منظور مدیریت مناسب بحران آلودگی هوا در اصفهان لازم بود که منشأ و سهم هر بخش از آلاینده‌های هوا مشخص و راهکارهای کنترل و کاهش اثرات آن‌ها تعیین شود.

ابراهیمی یادآور شد: با توجه به هدف شهرداری اصفهان نسبت پروژه پژوهشی «تعیین سهم منابع آلاینده در آلودگی گازی جو پایین و تهیه سیاهه‌ آلاینده‌های گازی کلان شهر اصفهان» با همکاری دانشگاه اصفهان و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان انجام شد.

وی تصریح کرد: نتایج این پژوهش نشان داد، در انتشار مونواکسید کربن مهم‌ترین عامل خودروها هستند اما در انتشار دی اکسید گوگرد و ذرات معلق بیشترین سهم انتشار مربوط به صنایع بزرگ است؛ در انتشار ترکیبات آلی فرار و اکسیدهای نیتروژن نیز خودروها و صنایع بزرگ و اصناف همگی دارای سهم قابل توجهی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: لازم است اقدامات زیربنایی از جمله بهینه‌سازی محیط زیست، فراهم کردن زمینه آسایش عمومی در راستای ارتقای زندگی شهری با تاکید بر رفع مشکلات و مسائل ناشی از آلاینده‌های زیست محیطی از جمله آلودگی هوا انجام شود.

کد خبر 543474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.