سپاهان یک- شهید اورکی صفر/ برد اقتصادی در گام نخست

تیم فوتبال سپاهان با یک پیروزی حداقلی جام حذفی این فصل را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال، امروز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سپاهان و شهید اورکی اسلامشهر در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های سپاهان و شهید اورکی اسلامشهر

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: -

گل‌ها: سجاد شهباززاده (دقیقه ۶۰) برای سپاهان

اخطار: -

سپاهان: حجت صدقی، محمد نژادمهدی، عزت‌الله پورقاز، محمدرضا مهدی‌زاده، داوود رجبی، محمد کریمی، جلال علی‌محمدی، سروش رفیعی (۷۷- حسن شوشتری)، یاسین سلمانی (۶۶- شهریار مغانلو)، فرشاد احمدزاده (۷۷- امیر محمد محکم کار) و سجاد شهباززاده (۸۴- آریا یوسفی)

سرمربی: محرم نویدکیا

شهید اورکی: رضا شریفی، صادق مرادزاده، کامیار اصلانی، داود سپهری مهر، علی اصغر کریمی (۶۹- شاهین محمدی)، جواد زینعلی، مهدی یوسفی، محسن سیفی، فرشید علیپور، حمیدرضا سپاهی و فرشاد قاسمی

سرمربی: حمیدرضا غنی‌زاده

داور: امیر ایار

شرح بازی:

دیدار دو تیم سپاهان و شهید اورکی در حالی آغاز شد که سپاهان تنها دقایقی پس از شروع دیدار کاملاً بر توپ و میدان مسلط شد و از راه‌های مختلف برای موقعیت سازی و رسیدن به دروازه حریف اقدام کرد. در سوی مقابل اما تیم شهید اورکی به نظر کاملاً سازمان یافته و منسجم به ارائه بازی تدافعی می‌پرداخت و با اتکا به این روش فضاها را از تیم محرم نویدکیا گرفته بود. سپاهان در نیمه نخست چندان نتوانست روی دروازه حریف دسته دومی خطر ایجاد کند و تنها دو سه موقعیت روی ارسال‌ها ایجاد کرد که راه به جایی نبرد.

سپاهان نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و با سرعت دادن به بازی خصوصاً در یک سوم دفاعی حریف موفق شد از عمق دفاع تیم شهید اورکی استفاده کند و روی یک نفوذ به درون محوطه جریمه طلسم دروازه مهمان را باز کند. با این گل خیال سپاهانی‌ها راحت شد و با استرس کمتری به بازی ادامه دادند، آنها موقعیت‌های دیگری نیز تا انتهای بازی داشتند که اختلاف را بیشتر کنند اما در نهایت و در حالی که تیم شهید اورکی توان حمله کردن هم نداشت، همان یک گل سرنوشت بازی را معین کرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۶۰- سپاهان) - روی یک کار ترکیبی و در عمق توپ در محوطه جریمه به احمدزاده رسید و او پس از فریب مدافع مستقیم با پاسی رو به بیرون زمینه ساز گلزنی شهباززاده در محوطه شش قدم شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- کرنر ارسالی سپاهان از سمت چپ با ضربه خطرناک نژاد مهدی همراه شد اما توپ در دستان دروازه بان قرار گرفت.

دقیقه ۳۴- ارسال پای چپ فرشاد احمدزاده از سمت راست در دهانه دروازه شهید اورکی با ضربه سر خطرناک پورقاز همراه شد اما توپ در دستان دروازه بان قرار گرفت.

دقیقه ۳۸- توپ در پشت محوطه جریمه به شهباززاده رسید و او با یک چرخش و ضربه غافلگیر کننده دروازه شهید اورکی را نشانه گرفت اما دروازه بان این تیم با واکنشی ناقص توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۷- شوت محکم سلمانی از روی قوس محوطه جریمه با برخورد به مدافع حریف با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱- شوت پر قدرت علیمحمدی از پشت محوطه جریمه را دروازه بان شهید اورکی در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه ۸۳- حرکت پا به توپ و شوت محکم کار از درون محوطه جریمه را دروازه بان حریف راهی کرنر کرد.

دقیقه ۸۷- در یک ضد حمله فرصت گلزنی برای آریا یوسفی از درون محوطه جریمه فراهم شد اما ضربه زمینی او در اختیار دروازه بان قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

استفاده از بازیکنان جوانی مثل حجت صدقی، داود رجبی، امیر محمد محکم کار و آریا یوسفی در ترکیب اصلی سپاهان اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

به غیر از سجاد شهباززاده که تک گل بازی را به ثمر رساند، رضا شریفی، دروازه بان شهید اورکی نیز از بازیکنان خوب این دیدار بود.

کد خبر 543048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.