واشنگتن یاد خاشقچی را زنده نگه‌داشت!

تغییر نام خیابان سفارت عربستان به نام خاشقچی در واشنگتن، نظر سنجی شورا در خصوص بودجه شهر در بیرمنگام، کمک به نیازمندان با صندوق حمایت از خانوار در بولتون، قطعنامه شورا در راستای منع سلاح‌های هسته‌ای در بوستون، ساخت خانه‌های جدید شورا در ناتینگهام عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر واشنگتن دی سی در اقدامی به نشانه ابراز نارضایتی و محکومیت قدیمی‌ترین متحد آمریکا در خاورمیانه، لایحه‌ای را تصویب کرد که نام خیابان مقابل سفارت عربستان را به نام جمال خاشقجی روزنامه نگار مقتول تغییر می‌دهد.

جمال خاشقجی، ستون نویس واشنگتن‌پست در اکتبر ۲۰۱۸ در داخل کنسولگری عربستان در استانبول توسط تیمی از قاتلان سعودی به قتل رسید؛ جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده که این اقدام توسط ولیعهد و حاکم واقعی این کشور، محمد بن سلمان، انجام شده است.

به گفته بروک پینتو، عضو شورای شهر واشنگتن دی سی، ایده پشت این لایحه، یادآوری خطراتی است که روزنامه‌نگاران در سراسر جهان با آن مواجه هستند و اینکه مطبوعات آزاد «اساسی برای دموکراسی ما» است.

اما به گفته حامیان، انگیزه اصلی دیگر این است که تغییر نام بلوک مقابل سفارت به معبر «جمال خاشقجی» باعث شرمساری دائمی دیپلمات‌های سعودی - و همه کسانی است که به سراغ آنها می‌آیند.

سارا لیا ویتسون، مدیر اجرایی دموکراسی برای جهان عرب اکنون، یک سازمان حقوق بشری که توسط خاشقجی چهار ماه قبل از قتل او تأسیس شد، گفت: معبر «جمال خاشقجی» به عنوان یک یادآوری روزانه برای سفارت عربستان و دولت سعودی خواهد بود که جمال خاشقجی و میراث او در مرگ به همان اندازه در زندگی قدرتمند هستند و اصول حقوق بشر و دموکراسی که او برای آن جان خود را فدا کرد درخشان است در آن حروفی که نام او را نوشته و در آن علامت درست آن طرف خیابان.

بیرمنگام؛ نظرسنجی شورا در خصوص بودجه شهر

با اعلام شورای شهر بیرمنگام یک صفحه وب تعاملی توسط شورای شهر راه‌اندازی شده است تا مردم به این فکر کنند که چگونه می‌خواهند بودجه شهرداری برای برآورده کردن بهترین نیازهایشان اولویت‌بندی شود.

صفحه وب حاوی یک سری گزینه‌هایی است که بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا مبلغ خرج شده برای خدمات کلیدی ارائه شده توسط شورای شهر را تنظیم کنند یا درآمد حاصل از خدمات قابل شارژ یا مالیات شورای شهر را تغییر دهند.

قرار است پیشنهادات توسط شورا مورد بررسی قرار گیرد و به تصمیم گیری قبل از نهایی شدن بودجه ۲۰۲۲-۲۳ کمک کند، که در فوریه سال آینده به اعضای منتخب ارائه خواهد شد.

لن وارد، رئیس شورای شهر بیرمنگام در خصوص این وب‌گاه اظهار کرد: «سال‌های زیادی است که شورا در مورد بودجه و برنامه مالی پیشنهادی خود رایزنی کرده است، اما ما می‌خواهیم تمرکز را تغییر دهیم تا مردم بتوانند خودشان ببینند که اولویت بندی خدمات چقدر دشوار است. امیدواریم این امر به مردم درک بهتری دهد که طی آن بودجه بخش دولتی به‌طور چشمگیری کاهش یافته و ما با یک بیماری همه‌گیر جهانی بی‌سابقه مواجه شده‌ایم.»

وی ادامه داد: با وجود این، به لطف پروژه‌هایی مانند بازی‌های مشترک‌المنافع بیرمنگام ۲۰۲۲، یک دهه طلایی فرصت در پیش رو داریم، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهیم که نیازها و اولویت‌ها را برآورده کند. تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا نظرسنجی در خصوص بودجه در وب‌سایت ما انجام شود و من تا حد امکان از مردم می‌خواهم که آنچه برایشان مهم است به ما اطلاع دهند، زیرا این به فرآیندهای تصمیم‌گیری ما کمک می‌کند.»

بولتون؛ کمک به نیازمندان با صندوق حمایت از خانوار

شورای شهر بولتون نحوه حمایت از افراد نیازمند را با استفاده از باقیمانده تخصیص صندوق حمایت از خانوار مشخص کرد.

با اعلام شورای شهر بولتون در اکتبر ۲۰۲۱ از سوی دولت به شورا ۱۲.۷ میلیون پوند اعطا شد و شورای شهر نیز بلافاصله ۱.۲۲ میلیون پوند کوپن‌های غذایی برای افرادی که واجد شرایط دریافت وعده‌های غذایی رایگان مدرسه بودند، استفاده کرد. همچنین کوپن‌ها برای دو هفته تعطیلات کریسمس با استفاده از ۲.۵ میلیون پوند اضافی از صندوق ارائه می‌شود.

این در حالی است که گزارشی که اخیراً به کابینه ارائه شده نحوه توزیع باقیمانده کوپن‌های غذایی را بین نیازمندان را مشخص می‌کند.

این پرداخت‌های مالی را در منطقه از سوی شورای شهر به اندازه ۱۰۰ پوند برای هر خانوار با حداکثر پرداخت ۲۰۰ پوند در نظر گرفته شده که بین ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۳۵ هزار خانوار در سراسر شهر می‌رسد.

شارون تامپسون، عضو کمیسیون کودکان و خانواده‌های آسیب‌پذیر، در این خصوص می‌گوید: «در حالی که دیدن این بودجه خوب است اما شاهد مشکلات بسیاری از خانواده‌ها هستیم و همه‌گیری کرونا در جامعه فقط اوضاع را بدتر کرده است. من همچنان از دولت می‌خواهم که در مورد حمایت بیشتر به خانواده‌های آسیب پذیر به ما کمک کند.

پاولت همیلتون، عضو کمیسیون مراقبت و رفاه اجتماعی بزرگسالان شورای شهر نیز اظهار کرد: من خوشحالم که حمایت خوبی از خانواده شکل گرفته است. به ویژه برای کسانی که وقتی از بیمارستان به خانه می‌آیند اغلب فراموش می‌شوند، مشکلات زیادی دارند. زمستان برای برخی خانواده‌ها می‌تواند فوق‌العاده سخت باشد و درست است که در شرایط سخت حمایت شوند.»

بوستون؛ قطعنامه شورا در راستای منع سلاح‌های هسته‌ای

شورای شهر بوستون قطعنامه‌ای را علیه سلاح‌های هسته‌ای در آمریکا امضا کرد. این شورا در این خصوص می‌گوید: ایالات متحده اولین کشوری بود که سلاح‌های هسته‌ای را در جنگ توسعه داد و از آن استفاده کرد. ۹ کشور مجموعاً حدود ۱۳ هزار و ۱۰۰ سلاح هسته‌ای در انبارهای خود دارند که بیشتر آنها بسیار مخرب‌تر از آنهایی هستند که صدها هزار نفر را در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در سال ۱۹۴۵ جان سپردند. انفجار حتی تعداد کمی از این سلاح‌ها می‌تواند باعث شود عواقب فاجعه بار انسانی و زیست محیطی همه را در این سیاره تحت تأثیر قرار دهد.

ایالات متحده چند صد موشک هسته‌ای را در سیلوهای زیرزمینی در حالت هشدار موی ماشه نگه می‌دارد که می‌توانند در عرض چند دقیقه پس از دستور رئیس جمهور پرتاب شوند که خطر پرتاب تصادفی، اشتباه یا غیرمجاز را به شدت افزایش می‌دهد.

این در حالی است که مالیات دهندگان آمریکایی بیش از دو میلیون دلار در هر ساعت از روز برای حفظ انبارهای هسته‌ای ایالات متحده هزینه می‌کنند. در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۱، معاهده سازمان ملل متحد در مورد منع سلاح‌های هسته‌ای با ۵۵ تصویب فعلی و ۸۶ امضا و حمایت اکثریت کشورهای جهان به اجرا درآمد.

در همین خصوص یک جنبش مردمی به نام "بازگشت از لبه پرتگاه: فراخوان برای جلوگیری از جنگ هسته‌ای" توسط بیش از ۳۸۰ سازمان بهداشتی، محیطی، دانشگاهی، صلح، ایمان و عدالت تأیید شده و منجر به تصویب قطعنامه‌هایی توسط شهرداری‌ها و ایالت‌های متعدد در سراسر کشور شده است.

در جلسه شورای شهر این هفته شورای بوستون، اعضای این شورا قطعنامه‌ای را تصویب کردند که از اشاعه سلاح‌های هسته‌ای چشم‌پوشی کرده و از ایالات متحده می‌خواهد که «از لبه پرتگاه» عقب نشینی کند و از جنگ هسته‌ای جلوگیری کند.

ناتینگهام؛ ساخت خانه‌های جدید شورا

پس از اتمام ساخت و ساز خانه‌های جدید شورا ساکنان در حال نقل مکان به ۱۷ خانه جدید شورای شهر در منطقه باسفورد هستند.

ناتینگهام سیتی هومز (NCH) که یک شرکت خصوصی ساخت املاک است خانه‌ها را به نمایندگی از شورای شهر ناتینگهام ساخته و مدیریت خواهد کرد. این خانه‌ها که اکنون دیبروک میوز نام دارند، در زمینی در نزدیکی تونستال درایو، در املاک هیثفیلد ساخته شده‌اند.

شورای شهر ناتینگهام با اعلام این خبر در خصوص جزئیات این خانه اعلام کرده است:: خانه‌های جدید شورا شامل پنج خانه دو خوابه و ۱۲ آپارتمان یک خوابه است. همه آنها مطابق با استانداردهای بهره وری انرژی بالا ساخته شده‌اند و خانه‌های مدرن گرم، ایمن و مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهند که این منازل به افراد محلی در لیست انتظار مسکن شورای اعطا شده است.

همچنین بسیاری از خانه‌های جدید به مستأجران فعلی اختصاص داده شده است که به محل اقامت مناسب‌تری می‌روند و خانه‌های قبلی خود را برای افراد دیگری در لیست انتظار آزاد می‌کنند.

علی که یکی از اولین کسانی بود که به همراه خانواده اش به خانه جدیدش نقل مکان کرد، گفت: «خیلی خوشحالم که اینجا زندگی می‌کنم. آنها خانه‌های زیبایی هستند و من و خانواده ام بسیار خوشحالیم. ما نمی‌توانیم بیشتر از این شکرگزار باشیم که چنین خانه‌ای داریم.»

لیندا وودینگ، دارنده عضو کمیسیون مسکن و میراث در شورای شهر ناتینگهام، اظهار کرد: «ناتینگهام به انواع مختلف مسکن نیاز دارد. شورا خانه‌های اجتماعی جدید، کم مصرف و خوبی را فراهم کرده است که برای خانواده‌های کوچک، زوج‌ها و افراد مجرد ایده‌آل هستند. ما علاوه بر کمک به بازسازی مکان‌هایی که دیگر هدفشان نیستند، به ارائه خانه‌های جدید برای اجاره مقرون به صرفه کمک می‌کنیم که به رفع نیازهای مردم محلی در انتظار خانه کمک می‌کند.

نیک مورفی، مدیر اجرایی ناتینگهام سیتی هومز، در این خصوص گفت: «با افتخار می‌گویم که خانه‌هایی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه برای مردم باسفورد ساخته‌ایم. این خانه‌ها ایمن، گرم و کارآمد هستند و ساکنان قبلاً به ما گفته‌اند که آنها را دوست دارند و نمی‌توانند منتظر بمانند تا اولین کریسمس خود را بگذرانند.»

کد خبر 541900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.