۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
سفال به سرخی یلدا

نمایشگاهی از آثار سفال و سرامیک "الناز پور آباده" به مناسبت شب یلدا در ایوان صفوی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنر سرشار از عشق و شور و انگیزه است، تفاوتی ندارد که هنرمند کدام رشته هنری دستی بر آتش داشته باشد، چون وجودش با آن گره خورده است. سفالگری هم از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند انسان را با قدرت خالق آشنا کند، خالقی که گِل انسان را در کمال زیبایی و با محبت سرشته است، کار با سفال لحظه‌ای آدمی را از دنیای پر اضطراب می‌رهاند و حال خوب را مهمان قلبش می‌کند. هنوزهم هنرمندان بسیاری در کنار ما زندگی می‌کنند و با انگشتان ظریف و لطیف خود آثار بی بدیل و بی نظیری را به نمایش می‌گذارند حتی در روزگاری که بیماری کرونا در ایران سایه افکنده است.

سفال به سرخی یلدا

الناز پورآباده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طراحی و رنگ آمیزی ظروف و احجام از طرح‌های متعدد الگو گرفته شده است و بعضی از ظروف با رنگ قرمز و برخی دیگر به شکل انار طراحی شده است و قرابت معناداری با بلندترین شب سال دارد.
وی گفت: در شهر اصفهان ایده‌های بسیاری در طرح و رنگ وجود دارد و به آسانی می‌توان آثار تلفیقی که از سنت و مدرنیته نشأت گرفته است را خلق کرد، کافی است تأمل کنیم.

سفال به سرخی یلدا

این هنرمند که در اولین نمایشگاه او ۱۰۰ اثر در ایوان صفوی برای بازدید عموم در معرض نمایش قرار داده شده است، افزود: معماری و سفالگری به یکدیگر نزدیک است، من علاقه خاصی به طراحی دارم و به همین دلیل سفال و سرامیک را انتخاب کردم و با عشق و علاقه تمام مراحل کار را انجام می‌دهم که همین موضوع سبب شده سختی‌های آن را فراموش کنم و با توجه به جامعه کنونی و زندگی که با سرعت طی می‌شود تنها کار با سفال است که برای من آرامش بخش است.‌

سفال به سرخی یلدا

به گزارش ایمنا، الناز پورآباده، متولد سال ۱۳۶۸ متولد و دانش آموخته رشته مهندسی معماری است. او در هنر سفال و سرامیک از محضر استاد یوسف امینی بهره برده و دوره آموزشی را سپری کرده است.

این نمایشگاه از سه‌شنبه ۲۳ آذرماه آغاز شده و علاقه مندان برای بازدید می‌توانند تا روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ساعت ۱۰ تا ۲۱ به ایوان خانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه ۳۱
مراجعه کنند.

سفال به سرخی یلدا

کد خبر 541878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.