۵۰ طرح عمرانی در ۵۰ هفته با حمایت دولت به بهره‌برداری می‌رسد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در قالب طرح ۵۰×۵۰ بیش از ۵۰ طرح عمرانی مهم در ۵۰ هفته با حمایت دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، سید حسین هوش‌السادات روز سه‌شنبه به مناسبت سالگرد تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار کرد: مأموریت این قرارگاه بازسازی، رفع خرابی‌ها و آثار به جا مانده از جنگ تحمیلی، هویت‌سازی و توسعه در عرصه سازندگی و ورود به عرصه پیشرفت کشور، انحصارشکنی و ظرفیت‌سازی داخلی برای اجرای پروژه‌ها بدون وابستگی به بیگانگان و مرحله آخر طراحی و اجرای پروژه بزرگ بوده است.

وی افزود: بیش از ۴۰ درصد تولید بنزین، ۲۱ درصد تولید گاز و ۴۲ درصد ذخیره‌سازی در حوزه نفت و گاز، ۴۵ درصد سدسازی و ذخیره‌سازی آب و انتقال آن، ۴۰ درصد آزادراه‌ها، ۱۵ درصد بزرگراه‌ها، ۳۰ درصد خطوط راه‌آهن و ۴۲ درصد خطوط مترو و ۸۰ درصد ظرفیت‌سازی بنادر کشور در حوزه راه و حمل‌ونقل توسط قرارگاه انجام شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تاکید کرد: در راستای شعار سال که تولید و پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها است این قرارگاه در یک سال گذشته موفق به تکمیل ۲۶ پروژه مهم ملی و راهبردی در حوزه‌های مختلف زیربنایی کشور شده است.

وی تصریح کرد: آزادراه غدیر کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر، قطعات ۲ و ۳ و ۴ آزادراه اراک-خرم‌آباد که پروژه بسیار پیچیده و سختی در ارتفاعات زاگرس بود، و توانست طول مسیر را کاهش دهد این پروژه شش بانده است، پروژه پاوه-مهدشت به مسافت ۶۴ کیلومتر از جمله این پروژه‌ها است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ در قالب طرح ۵۰×۵۰ بیش از ۵۰ طرح عمرانی مهم در ۵۰ هفته با حمایت دولت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

هوش‌السادات ادامه داد: احداث ۶۵۰ کیلومتر راه‌آهن، آزاد راه بزرگراه، ۳۰ کیلومتر خطوط مترو، احداث و بهره‌برداری بیش از ۱۰ اسکله، ۵۵۵ کیلومتر خطوط انرژی، بهره‌برداری از ۳۰ هزار هکتار زهکشی، احداث و بهره‌برداری چهار کارخانه معدنی با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تن کنسانتره مس از جمله این پروژه‌های مهم است.

منبع: ایرنا

کد خبر 541812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.