اومیکرون خطر جهانی بسیار بالایی را ایجاد می‌کند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه اومیکرون خطر جهانی بسیار بالایی را ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا در بیش از ۶۰ کشور دنیا شیوع پیدا کرده است و به نظر می‌رسد که تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد که ابهامات قابل توجهی در زمینه گونه اومیکرون که ماه گذشته برای اولین بار در آفریقای جنوبی و هنگ‌کنگ شناسایی شد وجود دارد.

جهش‌های زیاد گونه اومیکرون باعث شده است انتقال‌پذیری آن افزایش پیدا کند و افراد زیادی را درگیر کند. شواهد اولیه ارائه شده نیز نشان می‌دهد که این گونه جهش یافته ایمنی ایجاد شده در بدن پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ یا دریافت واکسن کرونا را کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که تعداد افرادی که مجدداً به این ویروس مبتلا شده‌اند در آفریقای جنوبی افزایش یافته است.

با وجود این که به نظر می‌رسد گونه اومیکرون شدت کمتری نسبت به گونه غالب دلتا دارد، اما هنوز به صورت دقیق نمی‌توان شدت بیماری ایجاد شده پس از آلوده شدن به این گونه جدید از ویروس کرونا تا چه میزان است. البته حتی در صورتی که شدت گونه اومیکرون کمتر از دلتا باشد، باز هم تعداد افراد بستری شده در بیمارستان افزایش پیدا می‌کند؛ فشار بر کادر درمان و بیمارستان‌ها زیاد می‌شود و آمار مرگ و میر نیز متعاقباً افزایش پیدا می‌کند.

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ و پیش بینی تبدیل گونه اومیکرون به سویه غالب تا آخر ماه ژانویه در اروپا باعث شده است بعضی از کشورها واکسیناسیون را اجباری کنند و قوانین و محدودیت‌های شدیدتر و جدی‌تری را اعمال کنند. تعدادی از کشورها نیز فرآیند تزریق دز تقویت کننده واکسن کرونا را تسریع بخشیده‌اند.

کد خبر 541786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.