به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه شنبه ۲۳ آذرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مناسبتهای پیش رو اظهار کرد: ۲۵ آذرماه به نام روز پژوهش نامگذاری شده است و بی تردید مبنا و آغاز هر کاری تحقیق و پژوهش است. باید برای تحقیق و پژوهش جایگاه مناسب آن را قائل باشیم به شکلی که کشورهایی که در انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی قدرتمند هستند برای این کار بودجه بالایی را صرف میکنند؛ لذا ما نیز باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم. این روز را گرامی میداریم و به همه پژوهشگران تبریک میگوئیم.
وی به روز ۲۶ آذرماه که به نام حملونقل و رانندگان نام گذاری شده است اشاره کرد و افزود: قطعاً حملونقل در کشور ما اهمیت بسزایی دارد و رانندگان نیز از جایگاه ویژهای برخوردار هستند. قطعاً در حوزه حملونقل ریلی و حملونقل جادهای نه تنها در تهران، بلکه در بسیاری از شهرها و حتی بین شهرها مشکل وجود دارد که باید با برنامهریزی نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم بودجهای که در سال ۱۴۰۰ برای حوزه حملونقل عملیاتی نشد در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند البته این در شرایطی است که ابتدا این موضوع از بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده بود اما بعداً اضافه شد و امروز امیدواریم در مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: تزریق ۱۶۵ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران، در مقایسه با ۲۵۰۰ اتوبوسی که ظرف چهار سال گذشته از رده خارج شدهاند قابل مقایسه نیست. وضع حمل و نقل تهران خراب است و باید سرچشمه آلودگی هوا را در اینجا ببینیم. در چنین شرایطی برگزاری برخی نمایشگاهها در تهران نیز موجب تشدید آلودگی هوا میشود. بی تردید با برنامهریزی درست میتوان کارها را انجام داد.
چمران تاکید کرد: در اینجا به توصیه رهبر معظم انقلاب اشاره میکنم که بر این موضوع تاکید کردند باید کار علمی صورت گیرد و به نتیجه برسد قطعاً برای عملیاتی شدن نتایج کارهای علمی در این حوزه شورا و شهرداری آماده هر گونه همکاری است.
وی ادامه داد: بی تردید نباید تصور کنیم اعتباراتی که برای حوزه حملونقل در نظر میگیرند اضافی است. چرا که این امر از میزان مرگ و میر و مخارج بیمارستانی که بسیار بالاست میکاهد لذا نباید تصور کرد که این بودجه اضافی است و باید از آن کسر شود. بر همین اساس از نمایندگان مجلس درخواست و خواهش خواهیم کرد برای حملونقل شهرها بودجه مناسب قرار دهند تا از هزینه بسیاری جاهای دیگر کاسته شود. هر ایستگاه مترو چند میلیون دلار به کاهش مصرف سوخت کمک میکند که مقرر شد مابهالتفاوت این رقم به شهرداریها داده شود تا در حملونقل عمومی هزینه شود. امیدواریم این اتفاق بیفتد تا در مقابل این همه ناراحتی شهروندان تنها عرق شرم بر پیشانی ما ننشیند.
نظر شما