صدای کشاورزان شنیده نشده است

رئیس شورای اسلامی بخش شهرستان اصفهان گفت: صدای کشاورزان شنیده نشده است، در حال حاضر اکثر آنها با توجه به شرایط به وجود آمده در حال مهاجرت یا در مسیر مراجعه به کمیته امداد هستند؛ باید برای رفع مشکلات کشاورزان چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن نایبی امروز _دوشنبه ۲۲ آذرماه_ در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان با محوریت «اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی»، اظهار کرد: بخش مرکزی اصفهان بالغ بر ۸۰ روستا و سه شهر را در خود جای داده و بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی با بیان اینکه پنج بخش در شهرستان اصفهان با نزدیک به ۳۰۰ شهید و ۳۲۰ جانباز قرار دارد که با حضور ۹۰ درصدی در تمام انتخابات تأثیرگذار بودند، افزود: این پنج بخش بیشترین تولیدکننده محصولات صیفی و غلات و بیشترین کارخانجات تولیدی را در خود دارد، اما هیچ سرمایه‌گذاری که راهی برای رفع مشکلات آن پیدا کند، نداشتیم.

رئیس شورای اسلامی بخش شهرستان اصفهان ادامه داد: بخش شهرستان اصفهان بر اثر بی مدیریتی طی سال‌های قبل به روستاهای راکد و بدون استفاده تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه با وجود نبود منابع آبی نمی‌توان اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی را شاهد بود، تصریح کرد: صدای کشاورزان شنیده نشده است، در حال حاضر اکثر آنها با توجه به شرایط به وجود آمده در حال مهاجرت یا در مسیر مراجعه به کمیته امداد هستند؛ باید برای رفع مشکلات کشاورزان چاره‌اندیشی شود.

نایبی با تاکید بر اینکه زمین‌های کشاورزان توسط افراد سودجو خریداری و تغییر کاربری داده می‌شود، گفت: علی‌رغم تمام این مشکلات روستاییان و کشاورزان در تمام عرصه‌های انتخاباتی با حضوری باشکوه در صحنه حضور دارند.

رئیس شورای اسلامی بخش شهرستان اصفهان با بیان اینکه از نیروهای انقلابی اقدامات جهادی را انتظار داریم، ادامه داد: در حالی که مالیات‌هایی از استان ما دریافت می‌شود، اما هیچ ریالی از آن در روستاهای اصفهان هزینه نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت انجام امور به طور خالصانه برای مردم، گفت: ورود اتباع خارجی به روستاها نگران کننده شده و از تمام خدمات شهری استفاده می‌کنند در حالی که در آمارها حضور ندارند که باید برای آن چاره‌اندیشی و روستاها ساماندهی شود.

نایبی با بیان اینکه بخش شهرستان اصفهان از کمترین امکانات خدماتی و بهداشتی برخوردار است، اظهار کرد: کودکان روستایی برای کلاس‌های آنلاین خود، اینترنت ندارند و شرکت مخابرات استان نیز اعلام کرده که اعتبارات لازم برای برخورداری روستاها از تلفن ثابت به میزان مورد نیاز و اینترنت را در اختیار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه روستاییان برای انجام سفرهای درون شهری خود نیاز به اتوبوس دارند، ادامه داد: دغدغه‌ها و مشکلات روستاییان باید مورد توجه قرار گیرد و راه حل مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی بخش شهرستان اصفهان گفت: از رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان می‌خواهیم که ریشه مافیایی که از دولت قبل در اصفهان است را بخشکاند.

کد خبر 541515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.