۹ اقدام حمایتی مدیریت شهری مشهد از پاکبانان و نیروهای خدمات شهری

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اهمیت فعالیت پاکبانان و نیروهای پرتلاش و زحمتکش خدمات شهری برای شهرداری این کلانشهر، گفت: در راستای ارج نهادن به زحمات این افراد زحمتکش اقدامات حمایتی ویژه‌ای برای پاکبانان و نیروهای خدوم خدمات شهری در نظر گرفته شده است و اعمال می‌شود.

سیدمحسن رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با حمایت‌های شهردار، معاونت خدمات شهری و شورای اسلامی شهر مشهدالرضا (ع) پرداخت حق و حقوق و مزایای شغلی و ارائه خدمات رفاهی به آنها به یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری بدل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات پرداخت مستقیم و متمرکز حقوق پاکبانان خدمات شهری مناطق تحت سامانه مبنا (از یکم تا پنجم هر ماه) است، اظهار کرد: در این سامانه جزئیات پرداخت حقوق و مزایای پاکبانان خدمات شهری توسط منطقه به صورت دقیق بررسی و نظارت عالیه برابر با قانون کار در راستای کنترل پرداخت عائله‌مندی، شب کاری، مرخصی پاکبانان و غیره تحت سامانه هوشمند مذکور بدون دخالت پیمانکار جهت اینکه کوچک‌ترین حقی از این قشر زحمت کش تضییع نشود انجام می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد به پرداخت حق پایه سنوات پاکبانان خدمات شهری برای نخستین بار در کشور اشاره و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده پایه سنوات پاکبانان خدمات شهری که دارای یک سال سابقه کار و بیشتر در کارگاه شهرداری مشهد باشند، پرداخت می‌شود، این در حالی است که با وجود بار مالی زیاد بسیاری از مجموعه‌های کارفرمایی بزرگ این حق را پرداخت نمی‌کنند.

وی گفت: برقراری بیمه تکمیلی از سوی شهرداری مشهد به صورت رایگان برای پاکبانان یکی دیگر از اقدامات حمایتی مدیریت شهری از این قشر زحمتکش است که در راستای رفاه بیشتر این افراد در امور درمانی و پزشکی برای اولین بار در بین کلانشهرهای ایران عملیاتی شده است.

رهنمایی ادامه داد: همچنین پرداخت رفاهیات و هدایای مناسبتی از قبیل کارت هدیه در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برای تمامی پاکبانان و همچنین توزیع بسته‌های حمایتی و کالاهای اساسی در طول سال بین پاکبانان خدمات شهری شهرداری مشهد از دیگر اقدامات حمایتی مدیریت شهری است.

وی از افزایش مزایای حق مسکن و اعمال آن از تیرماه به فیش حقوقی همه پاکبانان خدمات شهری اشاره و خاطرنشان کرد: پرداخت عائله‌مندی پاکبانان به تعداد همه فرزندان، انجام معاینات و آزمایشات رایگان ادواری پاکبانان همه مناطق برای رصد و حفظ سلامتی این قشر زحمتکش نیز از دیگر اقدامات حمایتی شهرداری مشهد بوده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد به افزایش تعداد اقلام تحویلی ازجمله لباس، کاپشن، کفش ایمنی به هر پاکبان نسبت به سنوات گذشته اشاره و تصریح کرد: همچنین تجهیزات حفاظت فردی ویژه از جمله هدلایت، کلاه ایمنی و جلیقه نوری برای پاکبان در معابر پرتردد شهری در راستای ایمنی و رفاه بیشتر در اختیار پاکبانان قرار داده می‌شود.

وی گفت: در بحث شیوع ویروس کرونا نیز با پیگیری‌های انجام شده پاکبانان جزو اولین گروه‌های دریافت واکسن بودند و علاوه بر این موضوع توزیع روزانه ماسک، الکل، دستکش بین پاکبانان خدمات شهری جهت جلوگیری از مبتلا شدن این عزیزان به ویروس کرونا نیز به طور دائم انجام شده است.

رهنمایی اظهار کرد: در کنار این اقدامات حمایتی با توجه به نظارت مضاعف از سوی مناطق شهرداری و نظارت عالیه بر پیمانکاران ضمن ارتقای کیفیت خدمات آن‌ها و به حداقل رسیدن مشکلات پاکبانان هرگونه مشکل یا اعتراض از سوی آنها به سرعت رسیدگی و مرتفع می‌شود.

کد خبر 541395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.