تولید گل و گیاه در شهرداری اصفهان جان می‌گیرد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به منظور رونق بخشیدن به تولید گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهر و همچنین تأمین نیاز شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های وابسته، کارگروه تولید گل و گیاه در سازمان پارک‌ها و فضای سبز تشکیل شد.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز طی سال‌های گذشته با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر در خصوص شناسایی و تولید گل‌ها و گیاهان مختلف به ویژه ارقام با نیاز آبی کم، تحقیقات متعددی انجام داده، اما تاکنون اقدام جدی برای تولید و تکثیر انواع گل‌ها و گیاهان در شهرداری انجام نشده و تأمین این اقلام از طریق بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود به لحاظ امکانات و نیروهای کارشناس متخصص امر، امکان تأمین گل و گیاه مورد نیاز خود را داریم و در صورت برنامه‌ریزی صحیح و علمی، سازمان قابلیت تولید مازاد بر مصرف خود را نیز دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: به منظور رونق بخشیدن به تولید گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهر و همچنین تأمین نیاز شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های وابسته، کارگروه تولید گل و گیاه در سازمان پارک‌ها و فضای سبز تشکیل شد.

عرفان‌منش خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با دارا بودن دو مرکز تولید و تحقیقات جروکان و محمودآباد با مساحت حدود ۱۶ هزار مترمربع فضای گلخانه‌ای، حدود سه هکتار نهالستان شامل نهال‌های پیوندی، سوزنی برگ‌های مقاوم، کلکسیون‌های رز و گونه‌های چوبی بومی، چهار هکتار چمن‌های گرمسیری و سردسیری مقاوم به خشکی با نیاز آبی کم با قابلیت افزایش سطح به شش هکتار و نیز یک هکتار بانک ژن جهت بذرگیری انواع گونه‌ها، می‌تواند بخش اعظم گل‌ها و گیاهان مورد نیاز شهرداری را تأمین کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با همراهی مدیران و کارشناسان، رویکرد خودکفایی در تولید انواع گونه‌های گیاهی با پیشرفت مطلوبی صورت گرفته و نقش پر رنگی در کاهش هزینه‌های خرید گل و گیاه، ایجاد درآمد پایدار و سرسبزی بیش از گذشته شهر را داشته باشد.

کد خبر 540102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.