تبریز به قدر کافی بتن‌شهر شده است/ فضاهای سبز را حفظ می‌کنیم

رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کاربری فضای سبز در تبریز نباید تغییر کند، حتی به استناد ماده پنج نیز نباید اقدام به تغییر کاربری فضای سبز کرد چون تبریز به قدر کافی بتن‌شهر شده است.

روح الله دهقان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه به شکایت اهالی کوی ایتالیایی‌ها (شهید کلانتری) منظریه اظهار کرد: در مورد این ملک، موضوع این است که، همسایه‌ها سال‌ها آن را خالی دیده و درختکاری کرده‌اند؛ همچنین در اسناد خانه‌های مجاور به این زمین نیز نوشته شده است مشرف به فضای سبز هستند که این موضوع انتظاراتی در اهالی ایجاد کرده است و حالا پس از ۱۰ سال خریدار زمین قصد دخل و تصرف و ساخت و ساز دارد.

وی افزود: در وهله اول باید توجه داشت که مالک این زمین مبلغی هزینه و زمینی را خریداری کرده است و در این مورد حق دارد و ملک شخصی محسوب می‌شود اما انتظارات اهالی با توجه به تراکم خانه‌ها و ساخت و سازها در مورد وجود یک قطعه زمین فضای سبز در این کوی نابجا نیست.

رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در سال‌های گذشته موارد مشابه زیادی داشتیم که تغییر کاربری فضای سبز انجام شده، حتی در ماده پنج نیز تصویب شده و به صورت تجاری یا مسکونی درآمده است.

وی گفت: در این زمینه تنها راه قانونی این است که شهرداری این محل را مورد تملک و به فضای سبز تغییر کاربری دهد اما هر گونه تصمیم‌گیری برای شهرداری بار مالی دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد که شهرداری چقدر می‌تواند اعتبار به این امر اختصاص دهد و فرد مالک راضی باشد ملک را با این قیمت واگذار کند. پس از این مراحل نیز در سال ۱۴۰۰ امکان تملک این زمین وجود ندارد، چون در بودجه سال مالی لحاظ نشده است و باید صبر کنیم تا در بودجه‌بندی سال ۱۴۰۱ مطرح شود.

دهقان نژاد تاکید کرد: کاربری فضای سبز در تبریز نباید تغییر کند، حتی توسط ماده پنج نیز نباید اقدام به تغییر کاربری فضای سبز کرد، چون تبریز به قدر کافی بتن شهر شده و لازم است که بعد از این تغییر کاربری تجاری یا مسکونی به فضای سبز داده شود که در برخی مسیر گشایی‌ها نیز ممکن است.

کد خبر 537030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.