از حق و حقوق شهروندان در چارچوب قانون محافظت می‌کنیم

سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون آسیبی به فضای سبز نرسد و حق و حقوق تمام شهروندان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یاسین بجانی در بازدید از قطعه زمین فضای سبز کوی ایتالیایی‌ها گفت: اعلام‌شده که شهرداری با استناد به ماده پنج این قطعه زمین را واگذار کرده، درخواست کردیم تمام مدارک را به ما ارائه کنند تا در کمیسیون تحقیق و نظارت بررسی شود.

وی تاکید کرد: ما نماینده مردم هستیم و منافع مردم را پیگیری خواهیم کرد، بنابراین تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون آسیبی به فضای سبز نرسد و حق و حقوق تمام شهروندان حفظ شود.

در این بازدید اهالی و ساکنان کوی ایتالیایی‌ها -شهید کانتری منظریه- درخواست حمایت از اعضای شورای شهر و شهرداری تبریز اعلام کردند.

یکی از ساکنان این محدوده گفت: «ادعا می‌شود حکم تغییر کاربری این ملک ۲۰ سال قبل صادر شده، حالا که طی سال‌های اخیر مجوز تغییر بافت خانه‌های مسکونی ایتالیایی صادر و برج‌سازی در این کوی آغاز شده این فضای سبز کوچک را برای اهالی حفظ کنند، در زمان زلزله اهالی این محله و کوی‌های پایینی در اینجا چادر می‌زنند و عملاً تنها فضای امن محله محسوب می‌شود.»

قای شیری یکی دیگر از ساکنان محله ایتالیایی‌ها گفت: ما در سال ۹۹ سند گرفتیم و در این سند ذکر شده شده درب روبروی فضای سبز، چطور مالک ادعا می‌کند در طرح تفصیلی اینجا بافت مسکونی ثبت شده درحالیکه مدارک و اسناد ما توسط شهرداری تأیید شده اینجا فضای عمومی و حق‌الناس است؟!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «درخت و گیاه مایه حفظ زندگی است برای حفظ درختان و فضای سبز حرف کافی نیست عمل لازم است» و حالا اهالی این محل وارد عمل شده‌اند و با هزینه شخصی درخت کاشتند و بدون انتظار از شهرداری و تحمیل هزینه به دولت آنها را تا امروز پرورش دادند، پس لااقل دستمان را بگیرید و همین فضا را برای ما حفظ کنید.

کد خبر 536349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.