مصوبات جدید کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای اصفهان

روز گذشته کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا به ریاست معاون عمرانی استاندار اصفهان تشکیل شد که این جلسه مصوباتی داشت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست استان اصفهان، با توجه به ورود سامانه جوی پایدار به منطقه و روند افزایشی غلظت آلاینده‌های جوی طی روز جاری و پیش‌بینی استمرار شرایط مزبور تا ساعات میانی روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا به ریاست معاون عمرانی استانداری تشکیل و موارد ذیل جهت پیگیری و اجرا مصوب شد.

_ با توجه به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر استمرار شرایط پایداری جو تا روز یکشنبه مقرر شد بر اساس توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و عروقی از ترددهای غیر ضرور در فضای باز بویژه نقاط پرترافیک خودداری کنند.

_ مقرر شد پایش واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی بالقوه آلاینده تشدید و با واحدهای آلوده کننده هوا برخورد قانونی انجام پذیرد

_ همچنین مقرر شد پلیس راهور نسبت به اعمال قانون و برخورد جدی با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و همچنین وسایل نقلیه بدون معاینه فنی اقدام لازم به عمل آورد.

_ مقرر شد شهرداری اصفهان ضمن نظارت جدی بر نحوه کار اتوبوس‌های شرکت واحد، نسبت به کاهش فعالیت‌های عمرانی توأم با آلودگی و همچنین ممانعت از سوزاندن بقایای گیاهی در پارک‌ها و بوستان‌ها و سوزاندن پسماندهای شهری و صنفی در داخل و پیرامون شهر اقدام لازم را به عمل آورد.

ایرج حشمتی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

و دبیر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا

۲۸ آبان ۱۴۰۰

کد خبر 536551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.