چرا بعضی از خودروهای تسلا پورت USB ندارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که به دلیل بحران کمبود تراشه بعضی از خودروهای تسلا به پورت USB مجهز نیستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اخیراً کاستی‌هایی در زمینه تأمین تراشه در سراسر جهان وجود دارد، با این وجود شرکت تسلا پیشرفت‌های قابل توجهی در صنعت خودروسازی داشته است، اما هم اکنون به نظر می‌رسد که بحران کمبود تراشه به این شرکت نیز نفوذ پیدا کرده است و بعضی از خودروهای این کمپانی پورت USB ندارد. خریداران خودروهای تسلا از پورت USB برای اتصال گوشی و شارژ بی‌سیم استفاده می‌کردند.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که خودروهای مدل سه و مدل Y تسلا بدون پورت USB-C در کنسول وسط یا پشتی صندلی‌ها به خریداران تحویل داده می‌شود. تعدادی از افراد قبل از زمان تحویل خودرو در مورد این مشکل اطلاع داشتند، اما برخی از خریداران پس از خرید خودرو متوجه این مشکل شده‌اند. شرکت تسلا دلیل نبود پورت USB را بحران کمبود تراشه اعلام کرده است. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت تسلا در ماه دسامبر سال جاری پورت‌های USB را بر خودروهای خود نصب خواهد کرد، اما هنوز مشخص نشده است که کدام خودروها شامل این فناوری خواهند شد.

خودروهای تسلا اولین محصولاتی نیست که تحت تأثیر بحران کمبود تراشه قرار گرفته‌اند، بلکه این اتفاق باعث حذف نمایشگرهای لمسی در خودروهای بی‌ام‌و شده است. علاوه بر این، هر دو شرکت بی‌ام‌و و تسلا آپشن تنظیم پشتی صندلی را نیز حذف کرده‌اند. شرکت‌های خودروسازی هنوز جایگزین مناسبی برای این قطعات پیدا نکرده‌اند، بنابراین در حال حاضر تولیدات خود را متوقف کرده‌اند و از افراد درخواست کرده‌اند که تا زمان حل شدن این مشکل منتظر بمانند.

کد خبر 535479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.