گرفتار شدن یک تیم ۷ نفره کوهنوردی شیرازی در کوه دنا

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از گرفتار شدن یک تیم هفت نفره کوهنوردی شیرازی در کوه دنا خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدامان‌الله جهان‌بین اظهار کرد: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در حین صعود به ارتفاعات دنا جهت نجات جان تیم کوهنوردی گرفتار شده در برف و کولاک هستند.

وی اظهار کرد: طی تماس تلفنی با شماره ۱۱۲ کشیک امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان مبنی بر گرفتار شدن هفت نفر کوهنورد اهل استان فارس در ارتفاعات قله دنا بلافاصله اولین تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا به طرف محل گرفتار شدن کوهنوردان حرکت کرده و در حین صعود به ارتفاعات قله دنا می‌باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی ارتباط برقرار شده از طریق پیامک و تماس تلفنی توسط فرمانده تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا با اعضای گروه کوهنوردی گرفتار شده در بخشی از ارتفاعات دنا به نام کل خرمن و همچنین ارتباط با رئیس هیئت کوهنوردی استان فارس خوشبختانه هر هفت نفر کوهنورد در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و در حال اجرای کمپینگ و برپایی چادر در همان منطقه جهت شب مانی تا رسیدن تیم امداد و نجات هلال احمر می‌باشند.

جهان‌بین تصریح کرد: اولین تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا در حال حاضر در ارتفاعات منطقه تنگ نول در حین صعود به محل «کل خرمن» می‌باشند.

جهان بین ادامه داد: تیم دوم امداد نجات کوهستان نیز به جهت پشتیبانی در پایگاه امداد و نجات کوهستان شهرستان دنا مستقر شده است و آماده انجام عملیات می‌باشد تا با تمام توان و به سرعت عملیات امداد نجات به حول و قوه الهی به پایان رسد.

وی اظهار کرد: ارتفاع منطقه‌ای که این تیم به دلیل برف و کولاک در آن گرفتارشده است نزدیک به ۴ هزار متر است.

همچنین صدیقه رضایی، رئیس هیئت کوهنوردی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیمی که دچار حادثه شده‌اند هفت نفر از شیراز هستند و که بدون کسب مجوز صعود از هیئت کوهنوردی و با نادیده گرفتن ناپایداری شرایط جوی با وجود هشدارهای هواشناسی، عازم منطقه " کِل خرمن " شده‌اند و متأسفانه یکی از اعضای تیم دچار آسیب شکستگی شده است.

وی افزود: مطابق آنچه مشهود است و طی تماسی که با ریاست هلال احمر شهرستان دنا داشتیم اعلام کردند امکان اعزام بالگرد در این شرایط جوی وجود ندارد.

رضایی تصریح کرد: اعزام تیم نیز در این ساعت روز غیرمنطقی و پرمخاطره است و عملیات امدادرسانی فردا انجام خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 534930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.