مهلت ۷۲ ساعته مجلس به وزارت بهداشت و درمان

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مهلت ۷۲ ساعته این کمیسیون به وزارت بهداشت برای اصلاح مکانیزم پرداخت دستیاران پزشکی خبر داد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات دستیاران پزشکی با حضور معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: طی سال‌های گذشته به صورت عملیاتی و اجرایی مشکلات دستیاران پزشکی حل نشده است. در دولت جدید چندین نشست به منظور بررسی مشکلات این قشر برگزار کردیم که حل نشدن مشکلات، منجر به برگزاری این جلسه شد.

وی افزود: دستیاران تخصص پزشکی خط مقدم بیمارستان‌ها هستند و بار بیمارستان‌ها بر دوش آنها قرار داشته و کار تخصصی انجام می‌دهند اما متأسفانه حقوق آنها حدود سه میلیون تومان و بسیار اندک بوده و مسائل و مشکلات معیشتی آنها نگران کننده است که در نشست روز گذشته پیشنهاداتی توسط نمایندگان و مسئولان اجرایی برای بهبود وضعیت این قشر ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تبدیل مقرری دستیاران تخصصی به حقوق و دوره دستیاری به شغل، حمایت‌های بیمه‌ای و بیمه مسئولیت حرفه‌ای آنها از جمله پیشنهادات نمایندگان و مسئولان بود چراکه این افراد، پزشکان عمومی هستند و در حال گذراندن دوره تخصص‌اند و از حداقل‌های مزایای پزشکان عمومی باید برخوردار باشند. بنابراین مقرر شد وزارت بهداشت و درمان با ارائه راهکارهای مناسب و بازنگری در منابع و بودجه داخلی طی دو الی سه ماه آینده، مشکلات دستیاران را حل کند و پرداخت‌ها به گونه‌ای باشد که بر اساس خرید راهبردی صورت پذیرد یا پایه‌ای تعریف شود که با حداقل حقوق دریافتی معیشت آن‌ها تأمین شود و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

شیخی افزود: پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته مقرر شد وزارت بهداشت در شورای معاونان با تصمیم‌گیری مناسب اصلاح مکانیزم پرداخت به دستیاران پزشکی را مورد توجه قرار دهد و این موضوع را طی ۷۲ ساعت آتی به کمیسیون اعلام کند تا بتوان تا دو ماه آینده آن را عملیاتی کرد.

کد خبر 533987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.