خانه‌های تاریخی دارای ارزش، ظرفیت گردشگری اصفهان شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعضی خانه‌های تاریخی دارای ارزش نیازمند ورود بخش خصوصی هستند تا به ظرفیت‌های حوزه گردشگری اضافه شود و این مهم جز با کمک‌های مردمی و همه دغدغه‌مندان حوزه گردشگری ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از اتاق بازرگانی اصفهان می‌خواهیم که با کمیسیون‌های مرتبط با شورای اسلامی شهر جلسات مشترک به صورت ماهیانه داشته باشند.

وی با اشاره به کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است درباره شهر اصفهان و اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی تعاملات بیشتری شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بافت تاریخی شهر یزد تصریح کرد: جلسه‌ای را در این زمینه با مسئولان شهر یزد داشتیم که در حوزه بافت تاریخی موفقیت‌هایی حاصل شده بود. مسیولان این شهر زمینه اصلی آن را ورود بخش خصوصی قلمداد کردند، از اتاق بازرگانی درخواست داریم همین اتفاق خوبی که در برخی از شهرهای دیگر رخ داده را در شهر اصفهان نیز شاهد باشیم.

وی بیان کرد: بعضی خانه‌های تاریخی نیازمند ورود بخش خصوصی هستند تا به ظرفیت‌های حوزه گردشگری اضافه شود و این مهم جز با کمک‌های مردمی و همه دغدغه‌مندان حوزه گردشگری ممکن نیست.

میرباقری گفت: در اصفهان فرصت‌های ویژه‌ای وجود دارد که می‌تواند در برندینگ اصفهان مؤثر باشد، میراث فرهنگی و خانه‌های تاریخی شهر اصفهان به مراتب کم‌نظیر بوده و می‌توان با معرفی و برنامه‌ریزی و تدبیر در استفاده از این سرمایه ملی پیشرو بود.

کد خبر 533938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.