روش‌هایی برای بهبود سریع‌تر بیماری آنفلوآنزا

هیدراته نگه داشتن بدن و مصرف مواد غذایی سالم و سبک به بهبود سریع‌تر بیماری آنفلوآنزا کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز آنفلوآنزای طولانی‌مدت همانند کرونای طولانی‌مدت وجود دارد. آنفلوآنزا یک عفونت تنفسی اصلی است که علائم آن دو تا پنج روز پس از آلوده شدن به ویروس مورد نظر پدیدار می‌شود. علائم بیماری آنفلوآنزا بسیار شبیه علائم بیماری‌های سرماخوردگی، آلرژی یا حتی کووید -۱۹ است، اما پس از گذشت پنج تا هفت روز بهبود پیدا می‌کند. در صورتی که فرد به نوع شدید بیماری آنفلوآنزا مبتلا شده باشد دوران بهبود بیماری طولانی‌تر خواهد بود. در بیشتر موارد بهبودی کامل بیماری آنفلوآنزا دو هفته طول می‌کشد. در ادامه به بررسی روش‌هایی برای بهبود سریع‌تر این بیماری می‌پردازیم:

در منزل بمانید

با وجود این که میزان انتقال پذیری بیماری آنفلوآنزا کمتر از بیماری کووید -۱۹ است، اما توصیه شده است که افراد مبتلا در منزل بمانند و استراحت کنند تا میزان شیوع آن کاهش پیدا کند. زمانی که فردی به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می‌شود سیستم ایمنی بدن او ضعیف می‌شود و فرد انرژی لازم برای انجام کارهای روزمره خود را ندارد؛ بنابراین باید به میزان کافی استراحت کند. در صورتی که بیماران قصد دارند از منزل خارج شوند باید از ماسک استفاده کنند تا ویروس مورد نظر به دیگران منتقل نشود.

آب بنوشید

دهیدراته شدن بدن باعث می‌شود دوران بهبود بیماری طولانی‌تر شود، مصرف مایعات باعث می‌شود التهاب گلو تسکین پیدا کند و سینوس‌ها پاکسازی شود؛ بنابراین توصیه شده است که بیماران در طول دوران بیماری روزانه حداقل یک تا دو لیتر آب بنوشند. علاوه بر این، بیماران باید مصرف مایعات کافئین‌دار را به حداقل برسانند زیرا خطر دهیدراته شدن بدن را افزایش می‌دهند.

کنترل علائم حیاتی

دیابت، فشار خون بالا یا بیماری قلبی عروقی خطر ابتلاء به آنفلوآنزا را افزایش می‌دهد؛ بنابراین لازم است افراد در طول دوران بیماری آنفلوآنزا علائم حیاتی خود مانند فشار خون، میزان قند خون و سطح کلسترول را کنترل کنند. در صورتی که افراد شرایط سلامتی خود را به صورت منظم کنترل کنند، مبارزه با بیماری آنفلوآنزا بهتر و آسان‌تر خواهد بود.

استفاده از دستگاه بخور

افراد مبتلا به آنفلوآنزا از مشکلاتی مانند گرفتگی بینی یا مشکلات سینوسی رنج می‌برند، بنابراین لازم است از دستگاه بخور در منزل استفاده کنند، مرطوب شدن هوا به دلیل استفاده از این دستگاه باعث می‌شود افراد بتوانند راحت‌تر نفس بکشند. همچنین، استنشاق بخار آب و دوش گرفتن با آب داغ به بهبود مشکلات ذکر شده کمک شایانی می‌کند. به گفته پزشکان، افراد باید به منظور کاهش فشار بر سینوس‌ها از یک بالشت با ارتفاع مناسب استفاده کنند.

مصرف مواد غذایی سالم

متخصصان معتقدند که افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا باید از مواد غذایی سالم، مفید و سبک استفاده کنند که هضم آن‌ها ساده است و باعث بروز مشکلات گوارشی نمی‌شود. مصرف مواد غذایی سالم به میزان قابل توجهی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، بنابراین توصیه شده است که افراد از مواد غذایی حاوی ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها، روی و پروتئین مصرف کنند تا دوران بهبود بیماری آن‌ها کاهش پیدا کند. لازم است بیماران از مصرف مواد غذایی چرب، سرخ شده، فرآوری شده و شیرین دوری کنند.

کد خبر 532624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.