استقلال ۱ _ هوادار صفر/ دشت اول فرهاد

استقلال کار خود در لیگ بیست و یکم را با برد استارت زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آبی‌پوشان پایتخت از ساعت ۱۸ امروز چهارشنبه - ۲۸ مهر ماه - در استادیوم آزادی به مصاف هوادار تهران رفت که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال خاتمه یافت.

هفته نخست لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و هوادار

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: جعفر سلمانی (دقیقه ۶۰- برای استقلال)

اخطار: -

اخراج: -

استقلال تهران: سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، محمد دانشگر، آرش رضاوند، زبیر نیک نفس (دقیقه ۴۶- مهدی مهدی‌پور)، وریا غفوری، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی (دقیقه ۵۷- امیر علی صادقی) امیر حسین حسین‌زاده، ارسلان مطهری (دقیقه ۷۸- محمد امین قاسمی‌نژاد)

هوادار تهران: مسلم حق‌شناس، دانیال کردستانی (دقیقه ۵۹- ابولفضل عکاشه)، حسین صادقی (دقیقه ۶۵- محمد جواد محمدی)، محمد قاضی (دقیقه ۶۵- مرتضی آقاخان)، پیمان میری، معین عباسیان، نیما انتظاری، محسن طرهانی، محمد ستاری، محمد حسینی، مهدی عبدی

سرمربی: رضا عنایتی

داور: کوپال ناظمی

شرح بازی:

شاگردان فرهاد مجیدی بازی را بهتر آغاز کردند و در نخستین دقایق به سوی میهمان تازه لیگ برتری خود یورش بردند. با گذشت زمان بازیکنان هوادار اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند و رفته رفته بازی متعادل شد. میانه نیمه اول کاملاً سرد و کسل کننده دنبال شد اما حضور هوادار در نیمه زمین استقلالی‌ها بیشتر از تیم میزبان به نظر می‌رسید. در ادامه هم اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم نیافتاد تا دو تیم بدون گل زده پا به رختکن گذارند.

در نیمه دوم با آمدن مهدی‌پور به جای نیک نفس، سرعت بازی استقلالی‌ها افزایش یافت و آن‌ها با تسلط بیشتری دروازه حریف را هدف گرفتند. در دقیقه ۵۴ فرار ارسلان مطهری، گلر هوادار را به اشتباه انداخت تا یک ضربه پنالتی را تقدیم آبی‌ها کند. پنالتی را وریا غفوری به گل تبدیل کرد ولی داور آن را تکرار داد. پنالتی دوم وریا را حق‌شناس گرفت تا اعتراض شدید آبی‌ها را به همراه داشته باشد.

از هدر رفتن پنالتی چند دقیقه‌ای نگذشته بود که جعفر سلمانی با شوت زمینی خود از بیرون محوطه، استقلال را به گل اول برساند. پس از گل نیز عطش گلزنی آبی‌ها فروکش نکرد اما دفاع خوب هوادار اجازه رسیدن به گل دوم را به شاگردان مجیدی نداد. به علاوه شاگردان عنایتی نیز کمی پیش کشیدند تا در نهایت میزبان را کمی عقب راندند.

در اواخر مسابقه حملات هوادار شدت یافت تا بتوانند گل خورده را جبران کنند اما علیرغم موقعیت‌های خوبی که داشتند، موفق به جبران گل خورده نشدند تا آبی‌پوشان به اولین سه امتیاز خود برسد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۶۰- جعفر سلمانی) - شوت زمینی سلمانی اگر چه آرام بود ولی به گوشه‌ای از دروازه رفت و در شرایطی که حق‌شناس سرجایش ایستاده بود، به تیرک خورده و وارد دروازه شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱- امیرحسین حسین زاده با گلر هوادار تک به تک شد اما ضربه او آرام بود و مدافع هوادار پیش از رسیدن توپ به دروازه توپ را دفع کرد.

دقیقه ۶- ضربه سر سبحان خاقانی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴- شوت رو پا نیما انتظاری را سید حسین حسینی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۲- شوت حسین زاده از راه دور را حق شناس به بیرون روانه کرد.

دقیقه ۶۷- معین عباسیان کاشته ایستگاهی از فاصله دور که به نظر می‌رسید سانتر شود را مستقیماً به تیر نزدیک‌تر فرستاد تا حسینی به دردسر بیافتد و با سختی توپ را روانه کرنر کند.

دقیقه ۸۱- ارسال مهدی پور از همه گذشت تا در تیر دورتر به جعفر سلمانی برسد اما ضربه او را دروازبان به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴+۹۰- مهاجم هوادار با فرار روی پاس بلند، سید حسین حسینی را عکاشه جا گذاشت اما نتوانست دروازه خالی استقلال را باز کند.

نکات ویژه:

* در دقیقه ۵۴ ارسلان مطهری با استفاده از اشتباه مدافعین هوادار پشت همه صاحب توپ شد و در برخوردی که با حق‌شناس داشت، به زمین افتاد تا داور بی‌درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد.

* وریا غفوری پنالتی را ابتدا با قدرت به تور چسباند اما کوپال نظامی پنالتی را تکرار داد. غفوری برای دومین بار پشت توپ ایستاد ولی این بار حق‌شناس دستش را خواند و پنالتی او را گرفت.

* در پنجاه و نهمین دقیقه استقلالی‌ها اعتقاد داشتند شوت حسین زاده به دست مدافع هوادار خورده ولی داور که چند دقیقه قبل به سود آبی‌ها اعلام پنالتی کرده بود، ترجیح داد بازی را ادامه دهد.

کد خبر 530261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    باید به مصاف ذوب آهن اصفهان برود