آموزش کوتاه‌مدت در علمی کاربردی دنبال می‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: نبود آموزش‌های کوتاه‌مدت به عنوان نقطه ضعف در مراکز علمی کاربردی است. در نظر داریم آموزش‌های کوتاه‌مدت را در این مرکز علمی فعال کنیم.

بهروز شایق بروجنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سالروز تأسیس دانشگاه علمی کاربردی و ۲۹ ساله شدن این دانشگاه در کشور، اظهار کرد: این مرکز علمی در سطح استان تمام تلاش را جهت پیشبرد اهداف و خدمت به مردم به کار برده است. با حذف مراکز دولتی اعم از استانداری، فنی و حرفه‌ای و بهزیستی تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در این دانشگاه کاهش یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با هشت مرکز که عمده آنها مراکز وابسته به بخش خصوصی است در جهت خدمت و آموزش جامعه تلاش می‌کنیم. متأسفانه سال گذشته پذیرش مناسبی از نظر تعداد دانشجویان در این مرکز نداشتیم و همین موضوع باعث شد برخی مراکز خصوصی در شرف تعطیلی قرار بگیرند. بخش خصوصی تمایل چندانی برای بازگشت به آموزش نداشت، اما با تلاش در این حوزه مراکز خصوصی به این حوزه بازگشتند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امسال نسبت به پذیرش مهرماه سال گذشته، به طور متوسط بیش از ۴۰ درصد افزایش صورت گرفت؛ در حالی که اکثر دانشگاه‌ها با کاهش پذیرش و صندلی خالی روبه‌رو هستند؛ این ظرفیت در این مرکز علمی با ایجاد ۱۵ کد رشته در مراکز محقق شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از این رشته‌ها برای نخستین در کشور و استان اجرایی شد، خاطرنشان کرد: مهرماه امسال در دو مقطع کاردانی و کارشناسی حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجو جذب شد که امیدواریم در بهمن ماه هم با تکمیل ظرفیت یا پذیرش مجدد ۵۰ درصد رشد داشته باشیم.

شایق بروجنی با اشاره به اینکه رشته‌های جدید در این مرکز علمی با توجه به مناسب سازی در مشاغل صورت پذیرفته است، گفت: نبود آموزش‌های کوتاه مدت به عنوان نقطه ضعف در مراکز علمی کاربردی وجود دارد. در نظر داریم آموزش‌های کوتاه‌مدت را در این مرکز علمی فعال کنیم تا تا افرادی که تمایل دارند با گذراندن دوره‌های مهارتی کوتاه‌مدت جذب بازار کار شوند در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی با پیش بینی اینکه تا پایان سال ۴۰ تا ۵۰ دوره کوتاه‌مدت در مراکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، گفت: این دوره‌ها به صورت پودمان برای گروه‌های هدف در طول زمان‌هایی مانند خدمت سربازی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 527842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.