راه اندازی پارک جنگلی در شهر آلونی

سرپرست شهرداری آلونی، از راه‌اندازی پارک جنگلی در شهر خبر داد.

حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵، جمعیت شهر آلونی پنج هزار و ۲۴۸ نفر است.

وی با بیان اینکه مساحت شهر طبق طرح تفصیلی ابلاغی سال ۹۵، ۱۳۰ هکتار است، افزود: موقعیت شهر از جنوب غرب به لردگان و از شمال شرق به بروجن منتهی می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه از سال ۹۹ شهر آلونی مرکز شهرستان خان میرزا است، تصریح کرد: شهرداری شهر سال ۱۳۸۰ تأسیس شده و ارتفاع شهر از سطح دریا ۱۲۸۰ متر است.

وی ادامه داد: در چهار سال آینده افزایش سرانه ورزشی، آموزشی، فضای سبز و مسکونی شهر مدنظر است.

جعفری تاکید کرد: پیگیری طرح تفصیلی ابلاغی سال ۱۴۰۴ شهر و افزایش محدوده و حریم شهر جهت تخصیص کاربری‌های لازم در برنامه قرار دارد زیرا در بررسی‌ها فضای شهر برای انواع نیازها در سال‌های آتی اندک است.

وی ادامه داد: راه اندازی پارک جنگلی به مساحت ۲۲۰ جریب نیز در برنامه است که در این راستا اقدامات تملک اراضی انجام شده و امیدواریم امسال امور اجرایی این پروژه آغاز شود که سکوبندی، المان شهری و دیگر موارد در این پارک اجرا خواهد شد.

جعفری با تاکید بر اینکه پارک بانوان، تفریحگاه‌های طبیعی و ورزشی جهت رفاه حال شهروندان نیز احداث خواهد شد، اضافه کرد: راه اندازی کارخانه تولید شن، ماسه و آسفالت جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری دنبال می‌شود که کار مطالعاتی و پروانه بهره برداری آن انجام شده و امید است طی سال‌های به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح نوسازی واحدهای مسکونی، تجاری و بقیه کاربری‌ها جهت درآمدزایی و منظم سازی ساخت و سازهای سطح شهر و افتتاح ساختمان شهرداری که در حال حاضر استیجاری است نیز مدنظر است.

سرپرست شهرداری شهر آلونی، ساماندهی مسیل‌های ورودی و خروجی شهر برای جلوگیری از سیلاب‌های فصلی را در دست عنوان کرد و گفت: زیباسازی میادین ورودی و خروجی شهر هم در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 526228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.