دستگیری ۱۵ متخلف شکار و صید در یک ماه گذشته

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از شناسایی و دستگیری ۱۵ متخلف شکار و صید در یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست استان اصفهان، الهیار دولتخواه در این باره اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ یکی از خشک‌ترین سال‌های سنوات اخیر بوده است و این خشکسالی به شدت محیط زیست و تنوع زیستی کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی افزود: در چنین شرایط سختی چندان دور از ذهن نیست که حیات وحش جهت رفع نیازهای اساسی حیات خود به محدوده زیستی انسان‌ها نزدیک شوند و خوشبختانه مردم طبیعت دوست شهرستان در این شرایط برخوردی مهربانانه با حیات وحش داشته اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان تصریح کرد: با تشدید خشکسالی در فصل تابستان، شکارچیان غیرقانونی با سوءاستفاده از شرایط زیست محیطی موجود حاکم بر شهرستان کاشان در شهریورماه، به شکار حیات وحش تشنه رفتند که در چنین وضعیتی محیط‌بانان سبزپوش شهرستان با تلاشی ستودنی شهریور ماه امسال را برای شکارچیان غیرقانونی ناامن کردند.

وی تصریح کرد: به طوری که در طول یک ماهه پایانی تابستان، ۱۵ متخلف شکار و صید در غالب چهار گروه در مأموریت‌های جداگانه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شهرستان شدند.

دولتخواه افزود: از این متخلفان در مجموع سه لاشه حیوان شکار شده و چهار قبضه اسلحه شامل یک قبضه اسلحه قاچاق کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این بی‌مهری‌ها و تلخکامی‌های ناشی از شکار غیرقانونی، نجات دو رأس بره میش وحشی توسط کوهنوردان طبیعت دوست کاشانی و تیمار توسط دامپزشک و رهاسازی آنها در زیستگاه طبیعی کام دوستداران محیط زیست شهرستان را شیرین نمود.

کد خبر 525679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.