٢٠ دلیل عقلانی برای حفظ حجاب وجود دارد

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در موضوع بی حجابی لازم است که پشتوانه عقلی حجاب بیان شود که در این رابطه حدود ٢٠ دلیل عقلانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله ابوالحسن مهدوی امشب (یکشنبه) در همایش طلایه‌داران تبلیغ اظهار کرد: دهه محرم ایام تبلیغ و ابلاغ دین است، مهمترین موضوع برای بیان کامل مفهوم تبلیغ، حدیث ثقلین پیامبر اکرم (ص) است که ایشان، قرآن و عترت را بین مسلمانان باقی گذاشتند؛ بر همین اساس تمسک به ثقلین برای جامعه یک ضرورت است.

وی افزود: در ایام سوگواری امام حسین (ع) مبحث توسل و تمسک به عترت مطرح است و ضرورت دارد معارف دین با آیات قرآن بیان شود. در تمسک به قرآن، تمکین از مفاد آیات مهم است، همچنین نکته مهم این است که تدبر در قرآن به معنی بی نیازی از مراجعه به اهل‌بیت نیست، زیرا اهل‌بیت مفسران قرآن هستند، بنابراین اهل‌بیت مفهوم آیات قرآن را بیان می‌کنند.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن یک قانون کلی است، اما اینکه پیامبر (ص) بر تمسک به عترت هم سفارش کرده به این خاطر است که انسان برای تربیت نمی‌تواند به قانون کلی اکتفا کند و نیازمند توجه به موارد جزئی‌تر نیز هست، بنابراین انسان برای رسیدن به صراط مستقیم باید کلیات را با جزئیات تطبیق دهد و قطعاً جزئیات در این مسیر، دستورات اهل‌بیت است و لازم است کلیات قرآن را با آنها تطبیق دهیم.

مهدوی خاطرنشان کرد: تبلیغات باید به صورت غیر لسانی هم انجام شود به این صورت که ابتدا برای تبلیغ مَعیّت با امام را در وجود خود ایجاد و سپس آن را منتقل کنیم.

وی گفت: تطبیق وجودی با صراط مستقیم به سه روش محقق می‌شود که شامل یقین در اعتقادات، حفظ اخلاق و عمل به احکام الهی است. بر همین اساس مبلغ ابتدا باید این سه ویژگی را اجرا و سپس آن را منتقل کند.

وی افزود: دین اسلام یک دین عقلانی است، بر همین اساس تمامی مسائل دین، پشتوانه عقلانی دارد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان کرونا از نظر دینی هم پذیرفته است، زیرا پشتوانه عقلی دارد. همچنین در موضوع بی حجابی لازم است که پشتوانه عقلی حجاب بیان شود که در این رابطه حدود ٢٠ دلیل عقلانی مطرح است.

کد خبر 513250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.