پاسخ ۲ عضو شورا به شائبه دخالت ارگان‌ها در انتخاب شهردار بندرعباس

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در این شورا، از طرف هیچ شخص و ارگانی زور و تهدیدی برای انتخاب شهردار نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی عباسی در نخستین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: خبری مبنی بر دخالت ارگان‌های دیگر در امور داخلی شورا مطرح شده اما ما در هیچ شرایطی به هیچ کسی اجازه دخالت نخواهیم داد.

وی در خصوص انتخاب شهردار افزود: اطمینان می‌دهم هرکسی که به عنوان شهردار انتخاب شود به دیدگاه و انتخاب خودمان است؛ شهرداری انتخاب می‌کنیم که پاکدست، توانمند، فساد ستیز، جهادی، در کنار و در خدمت مردم باشد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: قطعاً با افراد زیادی خصوصاً نخبگان، در خصوص انتخاب شهردار مشورت داشته‌ایم اما کسی چیزی به ما تحمیل نکرده و نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: شعار ما به عنوان ۱۱ عضو شورای شهر بندرعباس از اول این بود که شهردار در کنار ما و نفر دوازدهم است. حتی نمایندگان مجلس نیز در کنار ما هستند و با همراهی استاندار و فرماندار، این شورا با تمام توان خود، خدمتگذار مردم خواهد بود.

عباسی خاطر نشان کرد: قرار بر این است تا افرادی که مدنظرند در صحن شورا برنامه خود را ارائه دهند و ما به جمع بندی برسیم و در پایان شهردار را از بین آنها انتخاب کنیم.

همچنین سیدمحمدرضا موسوی عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در نخستین جلسه رسمی شورا، اظهار کرد: اعتقاد شخصی من این است که اگر شهرداری بندرعباس آسیبی دارد حاصل نگاه سیاسی به مدیریت در حوزه خدمات مردمی است.

وی افزود: این اتفاق خود را نشان می‌دهد چرا که نیروی انسانی کارآمد در شهرداری همیشه به اندازه کافی وجود داشته اما چه در این دوره و چه در گذشته مورد توجه بعضی‌ها قرار نگرفته است.

عضو شورای ششم شهر بندرعباس تصریح کرد: آنچه شورا با آن نگاه می‌کند، نگاه فراحزبی و جناحی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم است.

وی اضافه کرد: در انتخاب هیئت رئیسه کسی سهم خواهی گروهی نداشت بلکه نگاه و نگرش ما به این سمت است که بهترین کار را برای مردم بندرعباس انجام دهیم.

موسوی اظهار کرد: زمانی که اعضا بازدید از محلات را آغاز کردند، برخی‌ها تعابیر بدی را در این خصوص بکار بردند، اما ما تاکید می‌کنیم که ارتباط ما با بدنه مردم قطع نخواهد شد.

وی بیان کرد: بسیاری ما را از ارتباط با مردم نهی می‌کردند و می‌گفتند که هزینه ساز است، ما آمده‌ایم که این هزینه‌ها را بپردازیم، هزینه روبروی ماست و آبروی مردم بر آبروی ما اولویت دارد و حق مردم است که این ارتباط ادامه پیدا کند.

عضو شورای ششم شهر بندرعباس گفت: ارتباط مردمی چه در قالب حضور در محلات چه در قالب جلسات و نشست‌های تخصصی با نخبگان ادامه خواهد داشت و تا امروز برگزار شده است.

وی ادامه داد: ما با نخبگان حوزه شهرسازی، مدیریت، اقتصاد و حوزه‌های مختلف تخصصی شهرداری نشست‌هایی داشتیم و قطعاً این رویه ادامه داشته و مشکلات و موانع بررسی خواهد شد.

موسوی اضافه کرد: ارتباط ما با رسانه‌ها قطع نخواهد شد، این وعده نیست این عمل ماست. رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم در همه جلسات شورا که به صورت علنی برگزار می‌شود دعوت خواهند شد.

وی افزود: گام‌هایی را در خصوص شفافیت، هم در عملکرد خود شورا، هم در عملکرد برنامه‌هایی که قرار است شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری انجام دهد، برنامه‌ریزی خواهد شد که قطعاً به اطلاع جمع می‌رسانیم. با این نگاه که قرار است به ظرفیت‌ها با نگاه عمومی و مصلحت مردم نگاه کنیم.

عضو شورای ششم شهر بندرعباس اظهار کرد: همیشه برای انتخاب شهردار فشارهایی وجود دارد اما این فشارها ما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. اگر اعضا در مورد گزینه‌ای پیگیری و مطالبه می‌کنند قطعاً با تحقیق، برنامه و نگاه آزاد خود بررسی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه اعضای شورا این نظر را داریم که آنچه در حوزه بررسی موضوع شهردار است این است که کدام رویه و برنامه می‌تواند مشکلات مردم را رفع کند نه برنامه‌ای که از جریان و تفکر سیاسی آمده باشد.

کد خبر 512641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.