ماجرای «قبر مجانی برای هر تهرانی» چه بود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران نقل قول از او مبنی بر اختصاص قبر مجانی برای هر تهرانی را کذب دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید خداکرمی در اینستاگرام خود نوشت:

" شیطنت رسانه‌ای با تیتر و خبری دروغ از قول اینجانب سبب دلخوری هموطنان و به‌خصوص شهروندان تهرانی شد.

متأسفانه در آخرین روز کاری شورای شهر، متن مصاحبه‌ای را که روز گذشته با خبرگزاری فارس انجام داده بودم منتشر شد، خبرنگار سوالات بسیاری در مورد شرایط بهشت زهرا مطرح کرد، که از متن پاسخ‌ها، نقل قول کذبی مبنی بر اختصاص "قبر مجانی برای هر تهرانی" تیتر برخی شبکه‌های فارسی زبان شد، متأسفانه به دلیل شلوغی کار، خیلی دیر متوجه این تیتر غیر واقعی شدم.

البته در زمانه‌ای که اخلاق رسانه‌ای قربانی کلیک خوردن بیشتر خبر و افزایش بازدید مخاطبین شده است، عجیب نیست که از مصاحبه مفصل اینجانب که حاوی مطالب بسیار مهم دیگری بود، با مارکتینگ رسانه‌ای فارس، تیتری غیر واقعی تولید و همین تحریف رسانه‌ای سبب شد تا خبر دروغ و زرد انتخابی، بر محتوی اصلی مصاحبه چیره شود. به خصوص که اغلب ما فقط تیتر و خلاصه خبر را می‌بینیم و می‌خوانیم، امیدوارم هموطنان عزیزم متن کامل خبر را ملاحظه و توضیح مرا بپذیرند. "

به گزارش ایمنا، خداکرمی در بخشی از این گفت‌وگو گفته بود:

"برای هر متوفی تهرانی یک قبر رایگان در نظر گرفته شده است ولی هزینه کفن و دفن حدود ۵۰۰ هزار تومان است که از طرف خانواده‌ها پرداخت می‌شود. البته اگر خانواده‌ای بخواهد متوفی در قطعه‌های خاص دفن شود یا قبر پیش خرید کنند لازم است هزینه‌های آن را بپردازند. همچنین اگر قبرهای رایگان در قطعات جدید و به پیشنهاد بهشت‌زهرا پذیرفته نشود، و خانواده‌ها پیشنهاد دفن در قطعات دیگر را داشته باشند هزینه‌هایی دارد که باید پرداخت شود.

اصولاً قبر در قطعات اولیه بهشت‌زهرا مانند قطعات ۲۰ و ۳۰ قیمت‌های بالایی دارند ولی پدیده‌ای به نام قبرهای لاکچری نداریم و اگر هم باشد در قطعات قدیمی قرار دارند که البته این موضوع قبرهای لاکچری قبرهایی است که خارج از سازمان واگذار می‌شوند که بهشت‌زهرا اعلام کرده اگر فامیل درجه یک نباشند، تا وراث اجازه ندهند، در طبقات قبور دیگر کفن و دفن انجام نمی‌شود. "

ماجرای «قبر مجانی برای هر تهرانی» چه بود؟

کد خبر 512116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی US ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 1
    به نظر شما وعده شادی و رفاه بهتره یا اینکه قبر مجانی ۴۳ ساله هر اشغالی هر گوهی خواسته خورده حالا برای رفاه ما قبر مجانی هدیه میدید .برای بچه های خودشون تو کشورهای اروپایی هتل لاکچری . واقعا تف تف تف تف