مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی‌های مقرون به صرفه در این سال‌ها پیشرفت‌های را تجربه و بسیار زیاد به گوشی‌های میان رده نزدیک شد؛ تا چند سال پیش گوشی‌های مقرون به صرفه و اقتصادی گوشی‌هایی بود که فقط قیمت پایینی داشت، اما در یکی دو سال اخیر این گوشی‌ها به محصولاتی تبدیل شد که در کنار قیمت اقتصادی می‌توان از آن‌ها حتی برای انجام بازی‌های سنگین هم استفاده کرد. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه دو میان رده شیائومی Redmi Note 8 با Redmi 9C پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C از نظر دوربین

Redmi Note 8

Redmi 9C

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

-

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۳ مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

شیائومی Redmi Note 8 نیز مانند بیشتر میان رده‌ها از دوربین چهارگانه استفاده کرده است. چینش این ساختمان دوربین هم کاملاً آشنا است، بالاترین لنز یک دوربین فوق عریض است، زیر آن لنز اصلی قرار گرفته، لنز سوم در واقع سنسور سنجش عمق و در آخر لنز ماکرو قرار گرفته است. دوربین اصلی یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 ساخت سامسونگ است. اندازه سنسور آن ۱/۲.۲۵ اینچ، اندازه پیکسل آن ۰.۸ میکرو متر است و درجه دیافراگم f/1.8 هم دارد. تکنولوژی ادغام پیکسل هم به طور خودکار عمل خواهد کرد؛ بنابراین تصاویر نهایی ۱۲ مگاپیکسلی است.

دوربین فوق عریض کیفیت هشت مگاپیکسلی دارد که با زاویه دید ۱۱۹ درجه‌ای پشت یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. الگوریتم اصلاح بهم ریختگی هم به طول پیش فرض عمل خواهد کرد که می‌توانید آن را غیرفعال کنید. در نهایت سومین لنزی که می‌تواند تصویر ثبت کند لنز ماکرو دو مگاپیکسلی است که اندازه پیکسل ۱.۷۵ میکرو متری عظیمی دارد. این لنز می‌تواند روی اجسام در فاصله چهار سانتی متری فوکوس کند. در آخر هم به سنسور سنجش عمق دو مگاپیکسلی می‌رسیم که برای جمع آوری اطلاعات صحنه برای خلق پرتره به کار خواهد رفت.

دوربین سلفی Redmi Note 8، یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با درجه دیافراگم f/2.0 است که مثل همیشه فوکوس ثابت است. تصاویر ثبت شده با این دوربین بسیار خوب است، جزئیات عکس‌ها کافی است و محدوده داینامیک بدون HDR کاملاً مناسب است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

در مقابل دوربین شیائومی Redmi 9C ساخته شده از لنز سه گانه است که لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، لنز ماکرو دو مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق دو مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED است. Redmi 9C در نور روز عملکرد بهتری خواهد داشت و در صورت وجود نور کافی تصاویر را خیلی خوب ثبت خواهد کرد از طرفی لنز ماکرو و depth sensor برای گرفتن عکس‌های پرتره تنوع خوبی در عکاسی با موبایل ایجاد خواهند کرد.

عکس‌هایی که با دوربین Redmi 9C در بعدازظهر ثبت خواهد شد جزئیات را به خوبی نمایش داده و نویز کمتری دارد. دوربین اصلی از قابلیت‌های HDR و فیلم‌برداری Full Hd با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برخوردار است، اما دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی یک دوربین کاملاً معمولی است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Redmi Note 8

Redmi 9C

چیپست

MediaTek Helio G85

MediaTek Helio G35

پردازنده گرافیکی

Mali-G52 MC2

PowerVR GE8320 GPU

سیستم عامل

اندروید ۹ پای

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI 10

MIUI 12

تنوع حافظه

۳/‏۳۲ ‏، ۴/‏۶۴ ‏، ۶/‏۶۴ ‏، ۱۲۸/۴‬ و ۱۲۸/۶

۲/‏۳۲ و ۶۴/۴

از نظر سخت‌افزاری Redmi Note 8 از یک چیپست اسنپدراگون ۶۶۵ ساخته شده است. این چیپست در اواسط ۲۰۱۹ معرفی شد و در چند اسمارت فون دیگر هم استفاده شده که یکی از آن‌ها Mi A3 این شرکت است. این چیپست نسبت به اسنپدراگون ۶۶۰ استفاده شده در Redmi Note ۷ بهبودهای اندکی داشته است. اسنپدراگون ۶۶۵ با پروسه تولید ۱۱ نانومتری کم مصرف تر توسعه یافته که در مقایسه با فرایند ۱۴ نانومتری ۶۶۰، مصرف انرژی بهینه‌تری دارد.

پردازنده‌های آن مثل SD660 از یک ترکیب هشت هسته‌ای متشکل از چهار هسته Kryo 260 Gold (مشتقی از Cortex-A73) با سرعت کلاک ۲.۰ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 260 Silver (مشتقی از Cortex_A53) با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز است. همچنین Redmi Note 8 را یک پردازنده گرافیکی جدید Adreno 610 به عنوان پردازنده اصلی همراهی می‌کند که متأسفانه چندان قوی‌تر از Adreno 512 نسل قبلی نیست. این پردازنده عملکرد پردازشی مشابهی را با ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتر به نمایش می‌گذارد. از نظر نرم افزاری هم Redmi Note 8 به صورت پیش فرض از MIUI 10 بر مبنای اندروید ۹ پای بهره می‌برد که بعد از روشن شدن گوشی به اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 11 ارتقا پیدا خواهد کرد.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

شیائومی از نظر سخت افزاری در Redmi 9C از پردازنده مرکزی مدیاتک با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری استفاده کرده است که پردازش داده‌های گرافیکی را با PowerVR GE8320 منتقل خواهد کرد. مدیاتک با رونمایی از پردازنده‌های Helio G35 با Helio G25 بازار گیمینگ با گوشی‌های اقتصادی را هدف قرار داده است. گوشی Redmi 9C در دو نسخه با رم دو و چهار گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به بازار عرضه شده است که امکان ارتقای حافظه تنها از طریق microSDXC امکانپذیر خواهد بود. Redmi 9C با سیستم عامل Android 10 بر پایه رابط کاربری MIUI 12 ارائه شده که تنها شش ماه پس از MIUI 11 به بازار عرضه شده است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C از نظر صفحه نمایش

Redmi Note 8

Redmi 9C

نوع نمایشگر

IPS

IPS

سایز

۶.۳ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۱۰۸۰ × ۲۳۴۰

۲۳۴۰ × ۷۲۰

تراکم پیکسلی

۴۰۹ پیکسل در هر اینچ

۲۶۹ پیکسل در هر اینچ

Redmi Note 8 مجهز به صفحه‌نمایشی با اندازه ۶.۳ اینچ از جنس IPS است. این صفحه‌نمایش کیفیت فول اچ دی دارد و تراکم پیکسلی‌اش برابر ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ است. صفحه‌نمایش Redmi Note 8 به عنوان یک صفحه IPS رنگ‌ها را نزدیک به واقعیت نشان می‌دهد و خبری از آن پویایی رنگ‌ها که در صفحه‌های امولد است نخواهد بود همچنین در نمایش رنگ مشکی هم عملکرد خوبی ندارد، اما در مقابل رنگ سفید را خیلی تر و تمیز به نمایش در می‌آورد.

روشنایی خوب یکی دیگر از ویژگی‌های صفحه‌نمایش Redmi Note 8 به حساب می‌آید که به کاربران این امکان را می‌دهد در محیط باز و زیر نور خورشید بدون نگرانی محتوای نمایش داده شده در صفحه را مشاهده کنند، اما اگر محتوای نمایش داده شده خیلی رنگ مشکی در خود داشته باشد و تاریک باشد احتمال اینکه در محیط باز با مشاهده محتوا مشکل پیدا کنید زیاد است. در بخش تنظیمات صفحه‌نمایش گزینه‌های متنوعی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید از پتانسیل صفحه‌نمایش بیشترین استفاده کنید. این امکانات متنوع به لطف رابط کاربری MIUI 11 برای این گوشی به همراه آمده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

شیائومی Redmi 9C دارای نمایشگر ۶.۵۳ اینچی است که حاشیه‌های خیلی کمی دارد این صفحه‌نمایش مانند هر میان‌رده دیگری از IPS LCD ساخته شده است و دارای رزولوشن ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل است که با توجه به قیمت Redmi 9C نمایشگر مناسبی است.

این میزان وضوح برای یک صفحه نمایش با این سایز کاملاً خوب بوده است به شکلی که پیکسل‌ها از فاصله عادی مشاهده نخواهد شد. نمایشگر Redmi 9C از تراکم ۲۶۹ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۱.۱ درصد بهره برده است، رزولوشن قابل قبولی ارائه می‌دهد، زاویه دید مناسبی دارد، تصویر و رنگ طبیعی و دقیقی به نمایش می‌گذارد و با روشنایی ۴۰۰ نیت در نور زیاد روز یک نمایشگر نسبتاً خوب به حساب خواهد آمد.

مقایسه شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C از نظر طراحی ظاهری

Redmi Note 8

Redmi 9C

ابعاد

158.3x75.3x8.4 میلی‌متر

164.9x77x9 میلی‌متر

وزن

۱۹۰ گرم

۱۹۶ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

قاب پشتی Redmi Note 8 از شیشه و در فریم از پلاستیک ساخته شده است. این گوشی طراحی زیبایی دارد و به خصوص قاب پشتی کاملاً براق است. قاب جلو و قاب پشتی کاملاً تخت است و هیچ انحنایی در آن‌ها دیده نخواهد شد. برای اینکه گوشی راحت‌تر در دستان کاربر قرار بگیرد فریم دستگاه کاملاً به صورتی خمیده طراحی شده و اندازه بزرگی دارد تا تیزی‌های لبه‌های گوشی را بپوشاند. Redmi Note 8 ضخامت زیادی دارد که برابر ۸.۴ میلی‌متر است همچنین وزنی معادل ۱۹۰ گرم برای آن در نظر گرفته شده است که تقریباً وزن زیادی است. این وزن و ضخامت زیاد در کنار لبه‌های کاملاً تخت و البته سر بودن بیش از حد سبب شده تا رRedmi Note 8 گوشی خوش دستی نباشد. همچنین اثرانگشت و کثیفی روی قاب پشتی به جا می‌ماند. حاشیه‌های صفحه‌نمایش در گوشی Redmi Note 8 خیلی کم نیست و کاملاً در حد و اندازه یک گوشی میان رده است. حاشیه پایینی صفحه‌نمایش به اندازه‌ای زیاد است که شیائومی توانسته لوگوی Redmi را در این بخش حک کند.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

در طرف دیگر شیائومی Redmi 9C دارای وزنی معادل ۱۹۶ گرم است و ماژول مربعی دوربین اصلی در قاب پشتی برجسته‌ترین مؤلفه در طراحی آن است. روی قاب پشتی Redmi 9C به جز ماژول دوربین حسگر اثر انگشت هم جای گرفته است که نسبت به حسگر تعبیه شده در Redmi 9A از لحاظ دقت و سرعت تا حدودی ارتقا یافته است.

Redmi 9C با ضخامت ۹ میلی متری کمی از تعریف گوشی ظریف فاصله گرفته است، اما با توجه به ساختار کلی بدنه ارگونومی استانداردی که دارد گوشی خوش دستی است. ۸۱ درصد از قاب جلویی به نمایشگر Redmi 9C اختصاص دارد که وجود ناچ استایل در بخش فوقانی آن، دقیقاً مطابق انتظار است. Redmi 9C با سه رنگ جذاب نارنجی، آبی و خاکستری به بازار عرضه شده است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C از نظر باتری

Redmi Note 8

Redmi 9C

ظرفیت

چهار هزار میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۸ وات

۱۰ وات

شیائومی Redmi Note 8 از یک باتری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی برای تغذیه انرژی مورد نیاز بخش‌های مختلف بهره می‌برد که عملکرد تقریباً خوبی در این گوشی از خودش نشان می‌دهد. با استفاده معمولی از باتری این گوشی می‌توانید یک روز و نیم بدون نیاز به شارژ کردن دوام بیاورد و در صورتی که استفاده سنگینی داشته باشید بعد از یک روز احتیاج به شارژ خواهد داشت. همچنین Redmi Note 8 مجهز به فست شارژ ۱۸ واتی است.

شیائومی Redmi 9C بزرگ و سنگین است که به خاطر باتری حجیم پنج هزار میلی‌آمپری است؛ این باتری توانمند با صفحه نمایش فعال تا ۱۱ الی ۱۲ ساعت دوام خواهد آورد. Redmi 9C که با فست شارژ ۱۰ واتی همراه است زمان زیادی در حدود دو ساعت برای شارژ کامل نیاز دارد و اگر استفاده عادی از Redmi 9C داشته باشید باتری تا دو روز نیازی به شارژ مجدد پیدا نخواهید کرد که با توجه به قیمت Redmi 9C فوق‌العاده است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi Note 8 و Redmi 9C

تا اینجا به مقایسه Redmi Note 8 با Redmi 9C از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. هر دو گوشی فوق از خیلی جهات با هم متفاوت است و نسبت به قیمتی که دارد امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره کردم باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازی که دارید بگیرید.

کد خبر 510872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.