اسپانیا در تلاش برای هوشمندسازی شبکه برق

اسپانیا پس از دریافت وامی به مبلغ ۵۵۰ میلیون یورو از بانک سرمایه اروپا، اقدامات خود را برای هوشمندسازی بیشتر شبکه برق آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت اسپانیا در بیست و هفتم ماه ژوئیه ادعا کرد که قراردادی بین بانک سرمایه اروپا و ایبردرولا، شرکت برق اسپانیایی به امضا رسیده و قرار است رئیس بانک سرمایه اروپا مبلغ ۵۵۰ میلیون یورو را به صورت وام سبز در اختیار این شرکت قرار دهد تا از آن برای هوشمندسازی هر چه بیشتر شبکه برق سراسر کشور بهره گرفته شود. در پی این اقدام، قابلیت عملکرد شبکه‌های توزیع برق در چند منطقه از کشور بهبود خواهد یافت و ویژگی‌های هوشمند جدیدی به آن‌ها افزوده خواهد شد.

البته مدیران شرکت ایبردرولا هزینه لازم برای پیاده‌سازی کامل طرح خود را بسیار بیشتر از این مبلغ در نظر گرفته و چیزی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو برآورد کرده‌اند. در صورت تکمیل این بودجه از سوی دولت پروژه هوشمندسازی شبکه برق سراسر کشور اسپانیا تا اواخر سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید.

مقامات ارشد اسپانیا پیش‌بینی کرده‌اند که پیاده‌سازی طرح هوشمندسازی شبکه برق اسپانیا، بهبود سبز اقتصادی را در پی خواهد داشت و همچنین به اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در هر سال منجر خواهد شد. علاوه بر این، بخش اعظمی از سرمایه‌ها، یعنی چیزی حدود ۶۸ درصد در مناطقی با بیشترین نرخ بیکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد به این امید که برابری میان مردم سراسر کشور به حد قابل قبولی برسد.

در واقع، مقامات اسپانیایی از اجرای پروژه هوشمندسازی شبکه برق کشور سه هدف اصلی را در سر می‌پرورانند؛ این افراد قصد دارند با اقدام خود پاسخگوی افزایش نیاز شهرنشینان به نیروی الکتریکی باشند، مشکلات مربوط به آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی را به حداقل برسانند و بیکاری در کشور را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

اسپانیا در تلاش برای هوشمندسازی شبکه برق

کد خبر 510380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.